HOLA GENTEEEEEEEEE!!! - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu HOLA GENTEEEEEEEEE!!! - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

HOLA GENTEEEEEEEEE!!!

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

18 September 2013 | Spanje, Ametlla

HOLA GENTEEEEEEEE!!! Bueno ik weet het soy muy asociaal dat ik jullie zolang heb laten wachten op mijn nieuwe avonturen want SIIIII die heb ik natuurlijk genoeg dus zal ik maar snel een start maken. In het laatste blog moment heb ik jullie alles laten weten over mijn werkzaamheden op de camping. Dat was veelste serieus dus zal ik jullie nu gauw voorstellen aan un montón de divertidos locos gente. Oké ik probeer af en toe een paar Spaanse woorden er tussen door te gooien als jullie de taal niet begrijpen dan zal Google jullie helpen dat heeft het ook bij mij gedaan en zo weten jullie ook een beetje hoe ik me de eerste maanden heb gevoeld (6) haha.

Naast het harde werk heb ik ook kennis mogen maken met fantastische mensen en ik hoefde me in de vakantie in het appartement niet te vervelen want ook ik had deze zomer kamergenootjes. HOE COOL! Mijn eerste ontmoeting ontstond in de receptie ik was bezig met schoolwerk inleveren en op dat moment arriveerde er een familie Miguel de baas van de camping kwam knuffelend naar buiten gerend en zo kwam ik ook te weten dat tussen die mensen mijn huisgenootje Debbie zat. Er kwamen nog al veel mensen tegelijk binnen dus ik dacht dat er nog andere mensen bij hoorde gelukkig kwam ik er op tijd achter anders had ik me aan iedereen voorgesteld dat was nou ook weer niet de bedoeling. Snel de koffers naar boven brengen en even bijkletsen ze komt hier al wat jaartjes om in de zomer te werken dus kon ze me gelijk de ins en outs van de camping vertellen. Mijn andere studiegenootjes Judith en Donna kwamen er al snel de zelfde week bij. De ene ontmoeting is natuurlijk anders dan de andere want je weet niet op welk moment het plaats vind. Zo nam ik op een dag na me werk een heerlijke douche en zong ik daar zo vals als het maar kon bij tot dat ik opeens Spaanse mensen in het appartement hoorde praten ik had dus bezoek in de huiskamer staan. Dat kan natuurlijk makkelijk binnen komen als mevrouw Goossens de deur niet op slot doet. Espere un minuto….. Espere un minuto…. riep ik maar vanuit de badkamer. Gelukkig gingen de mensen het appartement uit dus kon ik me snel omkleden toen ze nog een keer klopte op de deur om te vragen of ik klaar was zag ik dat het de receptioniste was met Donna! (Mucho gusto/prettig kennis met je te maken!!) Donna is Nederlands maar woont is Spanje grappig en af en toe raar omdat ze gewoon Catalaans/Spaans en Nederlands spreekt. De volgende dag stonden er weer nieuwe koffers in het appartement deze waren van Judith het nichtje van de baas die ook kwam werken op de camping. Vanaf nu was het studente huisje compleet en werd het Nederlandse taaltje veranderd in Engels. Natuurlijk mocht de Nederlandse inburgering cursus niet ontbreken met het IK KRIJG TIETEN lied en tot 10 tellen kom je al een heel eind. We werden al gauw een team en besloten samen de wc rollen te stelen in het toilet gebouw de ene kijk of er geen schoonmakers aankwamen en de ander klom over het muurtje heen om de buit binnen te halen. Zo gebeurde dat het zelfde met de ijsjes van de ijskraam al hoewel die konden we gewoon halen bij het ijskraampje en daarna van de show genieten.

De laatste paar weken gingen we ook gezellig samen op pad naar verschillende dorpjes en ook daar moesten we natuurlijk de ijsjes uit de omgeving te proeven!! Dit waren ook ZEKER GESLAAGDE AVONDEN! Voor de rest ging alles prima in het huisje al was het af en toe wel een bende dus moesten we aan de grote schoonmaak. Aan het einde van de zomer hebben we zelfs een speciaal diner gehad in het appartement CENA DE HOLLANDA! We deden dit voor een paar meiden in het animatie team die een levenservaring erbij wilde hebben (Nederlands eten) dat ging dus gebeuren en uiteindelijk werd het TADAAAAA::: voorgerecht TOMATENSOEP hoofdgerecht HUTSPOT nagerecht FLA FLIP claro! Voor meer details gaat u naar mijn fb daar kunt een foto vinden van dit evenement!

Ik zal jullie gelijk nu wat vertellen over de andere je hebt hier vooral veel gekke mensen in het animatie team/restaurant/2 socorristas (badmeesters) en Gio ook een Nederlandse jongen die achter de bar werkte na een paar weken arriveerde ook zijn tweelingzus Paola die voor een lange tijd op de camping bleef zo was het clubje compleet en konden de avonturen beginnen.

UITGAAN/UN GRANDE FIESTA/ SALOU
BLAURANXO/BAILAR/BEBER/VIDA NOCTURNA
Paola & Judith hielden veel van uitgaan en daar had ik natuurlijk ook geen moeite mee. Na het werk heb je een discotheek genaamd vips waar iedereen dan bij elkaar komt om een borreltje te halen. Ook de jongeren van het dorp komen gezellig langs en daarna op naar de pub in het dorp om een Mojito/Gin Tonic of zwarte wodka redbull te drinken en depués BLAU of RANXO. BLAU is een openlucht discotheek en het gekke is dat het opvalt als je daar stil staat. Iedereen danst met verschillende leeftijden door elkaar heen echt heel leuk om te zien. De andere discotheek bezochten we de keren met het hele personeel. Op de camping heb je SUMMERDISCO met verschillende dansjes die we deden met ze n alle en op een gegeven moment gingen de andere onbekende mensen het allemaal proberen en binnen de kortste keren stond de dansvloer vol. Ook heb ik Salou mogen bewonderen dat was wel heel anders opeens al die toeristen en Nederlanders om me heen dat was ik niet meer gewend. Ook viel het me op dat ze alleen maar dansen en indruk proberen te maken als ze heel dronken zijn en dan tegen je aan gaan dansen het leek NERGENS op. Gelukkig als ze een gesprek willen aanknopen sprak ik Spaans tegen ze en hoorde ik ze SHIT ZE IS NIET NEDERLANDS zeggen haha dat is dan wel weer grappig (ow wat ben ik eigenlijk gemeen) Oké ik stop hiermee zo maak ik geen vrienden. Voor de rest hebben we ons erg aardig kunnen vermaken en de terug reis met Paola/Joél en Marc (2 jongens uit het dorp) was ook een avontuur op zich Marc spreekt geen Engels maar als hij naast me dronken in de auto zit kan hij alle Engelse nummers mee zingen al maakt hij er wel een eigen versie van. Hij heeft een grappige stem en als hij dan gaat zingen moet ik denken aan een dronken Katie Perry die van het podium afvalt. (niet dat ik daar ervaring mee heb maar even om een idee te krijgen) Na de feestjes worden we altijd veilig en op tijd naar huis gebracht zodat ik de volgende dag gewoon weer gezellig kan werken!!
De rest van de normale avonden bracht ik meestal door op het terras om te kijken naar de avondshows met een illegaal ijsje die ik altijd gratis bij het ijshuis kon halen. Na de shows gaan we naar Vips of naar het strand handdoekje en ESTRELLA cerveza in de hand(jajaja Noor houd opeens van bier )en dan uren liggen kijken naar de sterren. Ook spelen veel mensen van de animatie instrumenten zoals fluit/gitaar en trommel en de rest kan dan niet achterblijven en kan dan lekker meezingen. Zelf heb ik ook een beetje gitaar leren spelen & JaJa ik kan nu ook een liedje (WOUUW hoe trots kan je wel niet zijn op je zelf) Het is niet te beschrijven hoe mooi het is de hele kust vol sterren en af en toe heb je een vallende ster. Dus ik heb muchos deseos kunnen doen nu maar de ze uitkomen!

FAMILIE BEZOEK!!
Jajajajajajaja dan is het eindelijk zover me papsie mamsie omie en Joep komen me bezoeken.Al die maandjes spreek je elkaar via Skype en mail maar om ze nu alles te kunnen laten zien is natuurlijk het gaafste wat er is. Er werd op de deur van het appartement geklopt en opeens stonden me ouders daar hoor! Niet verwacht want ze zouden veel later aan kwamen maar omdat ze snel waren doorgereden waren ze er eerder dus heb ik ze de camping geshowd en samen een drankie gedaan ik moest natuurlijk werken dus kon ik gelijk champoe voor me ouders intappen bij het restaurant! De volgende dag zijn we met ze n drietjes naar Tarragona geweest om daar alles te zien!Er was een soort Spaans feest aan de gang met veel paella en veel gedans! Daarna nog even lang uit op het strand gelegen om van het zonnetje te genieten! DAT WAS UITERRAARD GELUKT! Daarna even aan de tappas en sangria en op richting REUS op Joep en oma van het vliegtuig te halen! De week vloog voorbij en ik ging ze zoveel mogelijk bezoeken en met ze eten en probeerde ze zoveel mogelijk van het Spaanse cultuurtje te laten zien! Ze vonden me familie muy simpatica en ik ben ook wel trots en vooral op me oma die het avontuur op de camping natuurlijk hoe dan ook moest meemaken! We hebben samen onze passie kunnen delen MOSSELEN eten want wat is dat hier toch lekker! Ook super bedankt voor het HOLLANDS pakketje met cadeautjes echt helemaal geweldig! Uiteindelijk is zo n weekje veel te kort dus dat was ook wel weer raar om afscheid van ze te nemen. Maar ze hebben in 1 week wel veel kunnen zien om te weten hoe ik hier me leventje 4 maandjes leef! Dus namen we afscheid en tot snel in HOLLANDA!

TOERISTEN VOOR HET LEVEN! Elke dag vertrekken en komen mucho la gente op de camping.En tussen al die mensen creëer je soms een hechte band. Zo praat je veel en drink je een drankje samen op het terras en zo ben ik ook een dagje met een Nederlands en Belgisch stel gaan wandelen die er al een paar jaar op de camping kwamen. Het was echt heel gezellig en daarna hebben we nog wat gegeten in Ametlla ik heb gevraagd of ik een mosseltje mocht proeven maar dat klonk bij naar der zien een beetje weard en de rest voegde er natuurlijk weer een verhaaltje aan toe dus vergaten we die uitspraken niet meer tijdens het terug wandelen! Ik mocht beslist niet betalen en dus gaf ik ze na het tripje een biertje en een armbandje de laatste dag van hun vakantie werkte ik in de supermarkt en kwam ze langs om een knuffel te brengen en had ze een kettinkje voor haar en mij gekocht zooooooooo LIEF! Ik wist voor deze stage niet dat je zo n band kon creëren! Voor de rest heb ik een keer 10 euro gehad aan het einde van hun vakantie omdat ik het goed gedaan had! Toen ik in het ijshuisje werkte kwam er een meisje nog een keer terug nadat ze er ijsje op had om te zeggen dat ze me een hele lieve mevrouw vond!En als mensen met je op de foto willen en je succes wensen met je stage vind ik wel echt super LEUK zo heb je het gevoel dat je toch wel iets goed doet op je stage! Ook de jongeren (toeristen op de camping) creëer je een band mee zo ging ik een samen met Judith en een Franse jongeren groep nacht zwemmen en muziek luisteren het water is zo mooi als de maan er op schijnt en de temperatuur was die keren warm dus je hoefde niet door te komen!

GEKKE DINGEN je maakt hier in 4 maanden wel wat mee Zo worden er in het restaurant boeren festijnen gehouden onder het eten en probeerde ze een paar dagen op de Franse tour te werken
BONJOUR MADAM CA VA CA VA BIEN etc. etc. In het animatie team leerde je verschillende worden als PIVONOCOOOO wat lekkerding betekend en FRikie Froskie of iets wat daar op lijkt! Samen eten met het restaurant vond ik ook heel leuk omdat we dan met alle jongeren zaten. Natuurlijk moesten we de mensen ook Nederlands leren dus wisten ze worden zoals VEREKTE MONGOL & VEREKTE KUT & niet te vergeten KLOOTZAK (niet dat ze wisten wat het betekende) op een dag dat ik in het restaurant werkte had ik 2 Nederlanders aan de bar toen ik ze geholpen had en weg liepen riep Jesus heel hard KLOOTZAK door het restaurant de mannen draaide zich om van wat zeg jij nou opeens haha. Ook ik had me blunders deze zomer en daar werd ik ook wel is aan herinnerd op een avond stonden er 2 Nederlandse (getinte) mannen aan de bar ik gebruikte steeds de worden /heeft u een leuke vakantie wat bent u bruin geworden/ en ja natuurlijk voor dat ik het wist floepte de woorden eruit. Gelukkig reageerde hij er goed op zoals zo iets als ‘ja daar hebben we veel moeite voor moeten doen’ en vond hij het niet erg. Al kon ik op dat moment wel door de grond zakken.. van schaamte. Daarna vroeg Gio wel is of hij bruiner was geworden. (dankjewel voor de herinnering) Maar goed dit weer snel vergeten. In de zomer heb ik ook een kleine carrière kunnen beginnen (voor 1 dag) als TIBERON wat haai betekend. In de mini disco hebben we ook een liedje dat gaat over een haai en dus moest ik met een muts en een grote zonnebril als haai tussen de mensen in het zwembad gaan mee dansen, Er was ook een jongen met het syndroom van down die het wel heel leuk vond om zo samen te dansen dus na een tijdje vond ik het zelf ook grappig! Naast het werk hebben Debbie en ik in de avond aan Jota en Joan (animatieteam) Jody Bernal laten horen met QUE SI QUE NO dat sloeg meer aan dan we dachten want ze wilde gelijk na het zien van het filmpje het dansje leren! HAHA de laatste show hebben ze een pasje van Jody Bernal in een stukje verwerkt! Dus onze missie was geslaagd.

Als laatste vertel ik jullie nog een paar kleine dingentjes. Naast de camping vond een groot avontuur plaats er was op een grote toestand ontstaan in een huis naast de camping dus hoorde je allemaal sirenes maar wat er nou echt gebeurd was weet ik eigenlijk niet want als je het aan iemand vroeg vertelde iedereen een ander verhaal maar goed zo hebben jullie nu ook een korte info over dit spektakel. Ons venster raam is kapot omdat judith na het uitgaan geen sluitel had dus heeft ze met een stoel zelf een route bedankt om naar huis te komen. En het laatste indrukwekkende weetje ik heb samen met mijn baas in het ijshuisje gewerkt op een dag was het heel druk en het slushpuppie apparaat deed het niet goed dus kwam hij helpen! Hij vroeg de prijzen van de ijsjes en waar alles stond aan mij dat was toch wel grappig en lief dat hij dan even kwam helpen!
Dit was de TODO VERANO in het kort! Hierna hebben we het goed afgesloten de laatste avond in het restaurant moest het personeel van het restaurant ook het podium opkomen en mee doen met een summerdisco dansje aan het einde was er vuurwerk en was dat al een beetje het einde van de zomer. De laatste dagen nog gevoetbald met een paar mensen van het personeel en hadden we de laatste avond een etentje met het hele personeel! EINDE VERANO 2013 deze week verschijnt me laatste blog op het internet. (beloof ik) en kunnen jullie het laatste lezen over mijn leventje na de zomer. CUMPLEAÑO/RECEPTIE/VISIT LIEVE DONNA/SHOPSESSIE ELISEBETH Y AMIGOS/BARCA!

Dikke knuffels kusjes en zoenen van mij!

• 18 September 2013 - 23:35

Oma:

nou lieverd ,we hebben elkaar vanavond op skype nog gesproken
    maar ik heb evengoed je hele verhaal nog zitten lezen
    Ik heb erom zitten lachen ,je hebt een heel fijn avontuur
    van 4 maanden gehad,oma is wel blij dat je Maandag weer thuiskomt
    Dus tot maandag op Eindhoven,het is nu half12 ik ga mijn bedje in
    Welterusten!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Que esperar.. (Nog even wachten)

Altijd heb ik het gevoel gehad om een keer weg te kunnen en meer van de wereld en andere culturen te leren ontdekken. Het is me gelukt om daar een begin van te maken en dus werk en reizen te combineren. Nu ga ik drie jaar op stage naar het buitenland en krijg ik op school verschillende talen en informatie om te kunnen overleven in me uppie!

Ja Ja.. na zoveel maanden te hebben moeten wachten en in spanning gezeten te hebben was het zover. Er was een grote envelop met VACANSOLEIL er op geschreven aangekomen. De maanden dat ik hierop had moeten wachten leek wel een eeuwigheid. En zoals veel van jullie al weten is het Spanje geworden en zit ik over 20 dagen in het vliegtuig naar het land van mijn bestemming.

Hieronder heb ik een paar dingen op een rijtje gezet zodat jullie zien waar ik heen ga!
Zo kunnen jullie ook even mee genieten van de omgeving:

# Camping Ametlla Village Platja.
Het gebied ligt aan de Middellandse-Zee in het vissersdorpje
Ametlla de Mar en ligt in het Catalaanse gebied van Spanje.

# De mensen die naar deze plek komen kunnen genieten van natuur, stranden, animatie, ongedwongen sfeer ,avontuur en gastronomie!
Gastronomie is het eten in combinatie met de cultuur waar de omgeving en land bekend om staan zoals bijv. rijstschotels, zeemansgerechten, gegrilde vlees- en visgerechten.

# In de omgeving kun je verschillende bezienswaardigheden bekijken.
Zo heb je veel verschillende musea zoals: vestingwerken van de Spaanse burgeroorlog, museum van aardewerken, ook heb je veel geschiedenis in de omgeving je kunt in Tarragona een amfitheater bezoeken en veel te weten komen over de Romeinse tijd, ook heb je voorstellingen waar de romeinse gevechten na worden gespeeld.
Je kunt naar druipsteengrotten en voor de sportieve mensen onder ons kan je ook gaan duiken, kano´s, mountainbikes of paarden huren en gaan rijden in de bossen of over het strand dit kun je ook doen in de Delta de l´Ebro. In de omgeving heb je ook een aqua pretpark Port Aventura en Aquapolis waar je ook dolfijnen en zeehonden shows hebt.
En als laatst maar niet het minst heb je natuurlijk ook veel om uit te gaan in de verschillende stadjes en heb je Salou en Barcelona in de buurt.

# Wat ik ga doen is het volgende: Ik ben in dienst bij de organisatie van Vacansoleil en ga in de 17 weken dat ik daar ben in verschillende sectoren werken. Ik werk een paar weken in de horeca, animatie, receptie en groenwerkzaamheden dit is het gebied onderhouden. (bloemen planten/spullen bijhouden etc.) Ook zou ik tenten kunnen op gaan zetten en accommodaties onderhouden. We zullen het wel zien ik heb er ieder geval zin in!

Zooooo nu zijn jullie een beetje op de hoogte!
Voor meer informatie kun je kijken op de site:

DIKKE KNUFFELS VAN MIJ!