buenos tiempos son infinitas - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu buenos tiempos son infinitas - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

buenos tiempos son infinitas

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

12 Juni 2013 | Spanje, Ametlla

Dear Hollanders, en misschien buitenlanders maar die hebben er toch niets aan…

Hier weer een verhaaltje van mij uit Spanje na dit verslag zal het even duren voordat yo (ik) weer wat kan laten horen van mijn avontuurtjeswant ik leen hiervoor altijd de laptop van mijn studiegenootje Denise maar zei vertrekt morgen avond naar het animatie huis om daar de zomer verder slapend mee te maken. Met mijn tablet amigo duurt het minstens een halve week om iets verstuurd te hebben dus vandaar dat ik 4 weekjes even moet wachten op mijn lieve familie met de rapido laptop! Jaaaaaaa zoals jullie al misschien konden begrijpen met lezen is Noor straks 2 weekjes in haar uppie in het mooie appartementje.. OH God even spannend straks alles zelf doen qua was/ eten en noem maar op dus ik ben na deze stage een zelfstandige meid haha. (laten we het hopen tot nu toe nog niks aangebrand of te kleine kleding terug gekeerd uit de was)

Bien, Ik ga weer beginnen met de nieuwe verhalen. Het gaat goed met werk en heb leuke/lieve en vooral grappige mensen leren kennen. Als nog spreken ze allemaal alleen maar Spaans maar dat heeft ook wel weer wat. Natuurlijk heb ik weer van het grondwerk mogen genieten en mochten we dit keer plantjes onder water dompelen tot genoeg water kregen zonder toezicht in het zonnetje! Daar maakte we gebruik van en zo ontstond aqua plantas gym heerlijk zoveel mogelijk de planten op de muziek laten bewegen in het water. Best wel leuke tijds verdrijving.

In de horeca heb ik voor het eerst gewerkt tijdens een communie. Al de vrouwen en meisjes in mooie jurken en mannen in pak. Zo netjes en mooi zagen ze eruit werd er gewoon stil van. WOUW echt een hele mooie ervaring om niet snel te vergeten.
Natuurlijk moet ik ook aan Nederland denken en zo zijn jullie er vaak in mijn gedachten bij! Zo moest ik denken bij Monsters And Men aan de avonden uren achter elkaar luisteren naar de albums met me papa! En bij het horen van blurred lines tijdens het dweilen komen de moves van Gilian in mijn gedachtes. Zo kan ik nog wel uren door gaan maar om dit nu al veelste lange verhaal kort te houden.. Noor mist jullie natuurlijk wel hoor en door zo n lange afstand kom je er juist achter wat een te gekke mensen jullie allemaal zijn en dat ik van jullie hou!(Niet emotioneel worden alstublieft hihi)

Tijdens mijn dagen vrij heb ik veel mooie plaatsen bezocht.
Zo kunnen we de mountainbike pakken en naar Ametlla de Mar het plaatsje ligt op 15 min fietsen van de camping! Het is wel een zware route met veel heuvels dus als we de bestemming hebben bereikt ben ik elke keer weer best trots. In Tarragona hebben we lekker gewinkeld en ook het strand van Salou was zeker niet verkeerd we hebben daar mooi de dag afgesloten met een liter sangria a la playa! Deze weken zijn echt omgevlogen wel een beetje raar maar ook wel weer een goed teken!
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje een beeld heb kunnen geven!

UN GRANDE ABRAZO DESDE ESPAÑA./EEN GROTE KNUFFEL UIT SPANJE!
HASTA LUEGO/ ZIE JE LATER …… HASTA PRONTO/TOT GAUW

……………..................... Adios/Tot ziens…………………………..

• 12 Juni 2013 - 23:06

Astrid:

Hey Noor! Altijd weer leuk om even van je 'te horen'! Wat fijn dat het zo goed gaat daar! Doet me weer een beetje denken aan Dominiques tijd daar en haar enthousiaste verhalen. Geniet er lekker van! Dikke knuffel, Astrid

• 12 Juni 2013 - 23:09

Kitty:

Hey Noor...heb weer genoten van he verhaaltje. Trots op je!
    Wacht met smart op je volgende stukje. Veel plezier, dikke kus van ons. X

• 13 Juni 2013 - 06:44

Sandra:

Haha, ben benieuwd of je straks je moeders huishouden kan overnemen als je weer terug bent ;-)
    goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    hoop dat je tussendoor nog kans ziet ergens een verslag te posten, want vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    dikke kus van ons, veel plezier
    !!!

• 13 Juni 2013 - 07:55

Debbie Georgiades:

Heei Noor!

Hoe gaat het daar? Ik zie dat je het zeker wel naar je zin hebt! Ik lees stiekem je blog ook, nu niet meer zo stiekem! Haha. Ik heb het naar mijn zin, al zit ik wel erg alleen hier in Oostenrijk. Maar in juli komt er een meisje van mijn leeftijd en dan ben ik niet meer alleen! :D

xxx Debbie,
    veel plezier daar in España!

• 13 Juni 2013 - 10:58

Iris:

Hi meissje!
    Heel leuk om weer te lezen over je avontuur daar. Lekker weertje daar te zien aan de gotos hahaha! En sangria! Heerlijk zeg!
    Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent.
    Geniet ervan.
    Xx Iris

• 13 Juni 2013 - 14:11

Roos:

Buenas tardes!

Haha echt leuk al die verhalen van jou, heb nog niet op je vorige bericht gereageerd maar dat ga ik zomenteen even doen.
    Ik heb nu mooi even de tijd ervoor genomen, heb toch niks te doen op school in olc(6).
    Is er in Spanje niet zo'n internet café waar je ons op de hoogte kan houden?
    Ojeej als dat allemaal maar goed gaat straks in je uppie!
    Maar dat zal vast wel goed komen denk ik zomaar, je bent toch al een zelfstandige girl die helemaal alleen in Spanje goed is aangekomen.
    Ik ben echt jaloers, jij zit daar in dat warme en altijd gezellige Spanje en ik zit hier maar in dit rare kikkerlandje met die saaie Nederlandse mensjens :'(.
    Gelukkig maar dat je ons niet vergeten bent en ons mist, ik mis jou ook heel erg en uiteraard Te quiero.
    Hey, ik denk dan dit weekend aan jou als ik sangria drink, me mams had toevallig van de week dat drankje gehaald lekkere he!

Dikke knuffel en saludos cordiales van mijn padres!
    xxxxx

• 13 Juni 2013 - 14:17

Oma:

Heeeeee lieverd
    Oma plaatst ook een keer een berichtje,want ik ben
    Zooooooooooo ontzettend trots op je!!!!!!!!
    Dat heb ik naarjou al vaak geschreven,maar de hele wereld
    mag het weten en dat de weken snel zijn gegaan
    is een heel goed teken nog maar een paar weken
    dan kom ik een weekje bij je en laat je ons alles zien
    IK kan niet wachten,ik vind het wel jammer dat
    Denise ergens anders gaat wonen voor jou
    Maar wie weet krijg je een leuk ander meisje terug
    Dag moppie dikke zoen van oma

• 13 Juni 2013 - 14:37

Nynke & Roué:

Hey skatje!

Eindelijk werd het eens tijd dat we ook een berichtje voor je sturen. Lezen je avonturen iedere keer en zijn natuurlijk stikjaloers, maar ook super trots op je. Je bent gewoon je hart gaan volgen en we lezen iedere keer dat het de juiste stap is geweest. En het is inderdaad wel jammer dat Denise nu ergens anders naartoe gaat, maar volgens mij leer je iedere dag nieuwe mensen kennen. En jou kennende ga je het zeker redden. Ach, en dan branden er maar eens wat aardappeltjes aan of wordt er een t-shirt wat kleiner....boeien, dan weet je het voor de volgende keer toch? ;-) Geniet er lekker van en straks ook met je familie.

Dikke kus van ons uit Duitsland!

• 13 Juni 2013 - 18:35

Diana Goossens:

Hi Moppie!

Wat bijzonder om zo`n communie mee te maken.
    Fijn dat je het zo top gehad heb samen met Denise en jammer dat ze weer vertrekt uit je appartement!
    Maar jullie hebben het toch maar mooi gezellig gehad! Ik zag net op FB de foto collage van jou en Denise echt leuk!! En het swingende water ( plantjes )ballet zal je nog lang bij blijven!
    Nou lieverd veel succes en plezier weer verder.
    Tot Skype!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Que esperar.. (Nog even wachten)

Altijd heb ik het gevoel gehad om een keer weg te kunnen en meer van de wereld en andere culturen te leren ontdekken. Het is me gelukt om daar een begin van te maken en dus werk en reizen te combineren. Nu ga ik drie jaar op stage naar het buitenland en krijg ik op school verschillende talen en informatie om te kunnen overleven in me uppie!

Ja Ja.. na zoveel maanden te hebben moeten wachten en in spanning gezeten te hebben was het zover. Er was een grote envelop met VACANSOLEIL er op geschreven aangekomen. De maanden dat ik hierop had moeten wachten leek wel een eeuwigheid. En zoals veel van jullie al weten is het Spanje geworden en zit ik over 20 dagen in het vliegtuig naar het land van mijn bestemming.

Hieronder heb ik een paar dingen op een rijtje gezet zodat jullie zien waar ik heen ga!
Zo kunnen jullie ook even mee genieten van de omgeving:

# Camping Ametlla Village Platja.
Het gebied ligt aan de Middellandse-Zee in het vissersdorpje
Ametlla de Mar en ligt in het Catalaanse gebied van Spanje.

# De mensen die naar deze plek komen kunnen genieten van natuur, stranden, animatie, ongedwongen sfeer ,avontuur en gastronomie!
Gastronomie is het eten in combinatie met de cultuur waar de omgeving en land bekend om staan zoals bijv. rijstschotels, zeemansgerechten, gegrilde vlees- en visgerechten.

# In de omgeving kun je verschillende bezienswaardigheden bekijken.
Zo heb je veel verschillende musea zoals: vestingwerken van de Spaanse burgeroorlog, museum van aardewerken, ook heb je veel geschiedenis in de omgeving je kunt in Tarragona een amfitheater bezoeken en veel te weten komen over de Romeinse tijd, ook heb je voorstellingen waar de romeinse gevechten na worden gespeeld.
Je kunt naar druipsteengrotten en voor de sportieve mensen onder ons kan je ook gaan duiken, kano´s, mountainbikes of paarden huren en gaan rijden in de bossen of over het strand dit kun je ook doen in de Delta de l´Ebro. In de omgeving heb je ook een aqua pretpark Port Aventura en Aquapolis waar je ook dolfijnen en zeehonden shows hebt.
En als laatst maar niet het minst heb je natuurlijk ook veel om uit te gaan in de verschillende stadjes en heb je Salou en Barcelona in de buurt.

# Wat ik ga doen is het volgende: Ik ben in dienst bij de organisatie van Vacansoleil en ga in de 17 weken dat ik daar ben in verschillende sectoren werken. Ik werk een paar weken in de horeca, animatie, receptie en groenwerkzaamheden dit is het gebied onderhouden. (bloemen planten/spullen bijhouden etc.) Ook zou ik tenten kunnen op gaan zetten en accommodaties onderhouden. We zullen het wel zien ik heb er ieder geval zin in!

Zooooo nu zijn jullie een beetje op de hoogte!
Voor meer informatie kun je kijken op de site:

DIKKE KNUFFELS VAN MIJ!