ULTIMO SEMANAS - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu ULTIMO SEMANAS - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

ULTIMO SEMANAS

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

28 September 2013 | Spanje, Ametlla

Ze is ze is ze is ze is WEER TERUG! Ja ja dit keertje is het niet Sinterklaas die voor de zoveelste keer ons landje weer bereikt maar Noor Goossens. Dit is mijn laatste verslagje van de top tijd die ik heb gehad in España! Want de laatste paar weekjes heb ik ook nog verschillende mooie momentjes mee kunnen pakken. Dus hier hebben jullie de eer om dit te kunnen lezen haha. Dat klinkt SPECIAAL EH!
Hier nog een paar hoogte puntjes van de zomer die ik heb vergeten mee te delen met jullie…. Komt I! Ik werkte een dagje in de super en opeens kwam Miguel lachend binnen (De baas van de camping)
wat was er nou uiteindelijk het geval voor de winkel stonden een paar jongens onder de 16 die ook wel een drankje met alcohol er in wilde drinken. Dus vroegen ze het aan de eerste de beste meneer die voor bij kwam lopen. Toen ze er achter kwamen dat deze meneer niet de juiste persoon was wisten ze niet waar ze kijken moesten. HAHA (oké nu terug naar de laatste maand)

LAATSTE MAANDJE! Na vele van zulke avonturen te hebben meegemaakt kwam er een einde aan de zomer en de volgende dag na het eindfeest vertrok iedereen met ze n koffertjes. Wel een raar gevoel om de mensen uit te zwaaien terwijl jij nog gezellig een paar weekjes in Spanje alleen achter blijft…..
Maar ik heb me in deze maand nog aardig kunnen vermaken zo had ik nog lekker 3 dagen vrij na het eindfeest dus kon ik heerlijk uitslapen en rustig aan doen. In de dagen ben ik ook met Elisebeth (meisje waar ik mee werkte in het ijshuis) en haar vrienden naar Tarragona geweest een stadje dichtbij. Eerst uitgebreid gegeten bij HOLIWOOD een restaurant dichtbij wat kunnen zij eten zeg ze bleven maar bestellen en borden vol maar het was zeker de moeite waard HEERLIJK daarna natuurlijk vooral veel shoppen en weer terug naar Ametlla daar gingen we nog even het dorpje in en ontmoette ik de zus en oma van Elisebeth ik moest gelijk ook lekkere Spaanse hapjes proeven typisch Catalaans! Daarna gingen we in de avond richting Xavier hij was ook mee die dag in Tarragona en had gevraagd of we met ze n tweeën bij hem wilde eten dus had hij Crêpes gemaakt en hebben we die avond bij hem op de bank MAMA MIA in het Catalaans gekeken. (heel leuk als je het meeste niet verstaat) Maar zeker een top dag gehad maar er moest natuurlijk ook gewerkt worden!

RECEPTIE Mijn eerste dagje eerst kreeg ik alles te horen van de camping de regeltjes en waar alle huisjes/bungalows en staan plekken stonden. Ik wist natuurlijk al wel de camping gedeeltjes maar nu moest ik ook de namen en soorten weten en wat wel met Electra en wat niet en aantal pers. Noem maar op ook moest ik de bungalows controleren of alles in orde was en of alles nog klopte qua servies etc. je zal toch denken dat mensen niks mee naar huis nemen. Maar toch is het me 1 keer gebeurd dat de mensen je lachend aankijken en vriendelijk bedanken voor de fijne vakantie die ze bij ons hebben gehad en een kwartier later kom je er achter dat deze zelfde mensen 4 dekbedden hebben meegesmokkeld. LEER VOOR DE VOLGENDE KEER ik kijk nu alles extra veel na zodat dit mijn zeker niet meer gebeurd. Tijdens dit werk heb ik een walkie talkie daar geef ik alles aan door of alles voor elkaar is je begint dan met Reception me oyes (kunnen jullie me horen) maar ik kwam niet op het word de eerste dag dus zei ik maar Bon Dia Reception dit was helemaal fout omdat het natuurlijk niet netjes staat maar ze moesten er wel om lachen de andere keren zei ik per ongeluk que oyes wat ( wat hoor je ) betekend dus moest ze ook lachen toen ik terug keerde. Na deze stunts zeg ik dit natuurlijk zonder moeite! Als laatste had ik een blunder met de walkie talkie ik was aan het controleren en tussen door probeerde de receptie contact te maken met een persoon van de grondwerkzaam heden dus ik reageerde er steeds op en snapte er opeens niks van het ging over stroom en waterleidingen in het Spaans tot dat ze zei is your name Said also Noor …. Hihi OEPS dat gesprekje was dus helemaal niet voor mij bedoeld.

De werkzaamheden in de receptie waren om voor jullie een overzicht te geven:
In en uitchecken sleutel in leveren en bungalows checken en klaar vrijmaken/mail checken en de Nederlandse beantwoorden/informatie verstrekken aan de toeristen over de accommodatie,omgeving of activiteiten/fietsverhuur wisselen voor tabak/postzegels,wifi,munten droger en wasmachine verkoop/prereserveringen maken en voorraden bij houden. Best wel afwisselend ook. Ik heb echt super leuke laatste dagen gehad in de receptie ook al was het af en toe wel een beetje lastig omdat er alleen nog maar Spaanse en Franse toeristen waren.
Na het werk kon ik me ook niet vervelen want dan ging ik heerlijk een bezoekje brengen aan het strandje of zwembad en had ik het luchtbed van Debbie waar ik dan heerlijk een dutje op kon doen!
Ook kwamen Elisebeth en Xavier soms langs op de scooter om een bezoekje te brengen een keertje hadden ze een hele Spaanse maaltijd gemaakt dus besloten we heerlijk te gaan picknicken op het strand En na een paar dagen was het dan opeens mijn VERJAARDAG/CUMPLEAÑO jaja ik was weer een jaartje ouder geworden! & CLARO een stuk meer volwassen! Dit moest natuurlijk ook gevierd worden en dus kwam Joel een vriend uit het dorp me gezellig ophalen en hebben we daar wat gedronken met andere vrienden. Elke keer als ik me glaasje op had zette hun er alweer een nieuwe bij dus toen ik opeens op stond voelde ik de drankjes opeens ontzettend. Daarna door naar Blau waar ik de rest zag en heerlijke dansjes heb kunnen doen. Maar omdat dit jarige dronke droppie de volgende dag weer moest werken was het verstandig om weer naar huis te gaan. Dus was ik weer thuis en ging ik slapen (niet dat dat lang kon) want was pas 6 uur thuis en 9 uur moest ik weer beginnen. HUP eruit na een paar uurtjes en naar de receptie gelukkig ging alles helemaal prima die dag en omdat ik jarig was hadden ze me nog een sleutelhanger en olijfolie uit het dorp meegegeven. In de avond at ik in het restaurant en van het ene op het andere moment kwamen ze zingend de keuken uit met een cheesecake met felicidades erop! ECHT ZOOOO LEUK! Natuurlijk moesten Marc en Jesus de hele cake weer zo goor mogelijk maken en dus gooide ze er allemaal aardbeien en frambozen smurrie over heen en aten ze alles op wat daarna een groot boerenfestijn opleverde!

PAAR DAGEN VRIJ/DIAS FIESTA! Ik had 2 daagjes vrij dus heb ik een gezellig bezoekje gebracht aan LIEVE DONNA in Tortossa! Een dorpje verder op heel gezellig dagje en heerlijk gegeten in de stad.
We gingen langs haar oude werk dit was een oud historisch gebouw waar ze tegenwoordig grote markten houden (allemaal vis en eten) heel leuk om te zien daarna ook omhoog de berg opgelopen richting een kasteel met kanonnen heel hoog en vanaf daar kon je de hele stad zien en het water!Na het dagje afscheid genomen van Donna en weer terug naar de camping dit voelde wel raar. In de trein kwam er op een gegeven moment iemand uit de wc ze viel bijna dus ik hielp er over eind ze kwam tegen over me zitten en begon opeens haar hele levens verhaal op te hangen en dat haar man pedofiel is al vele jaren en ze niks door had. HEB IK WEER af en toe denk ik wel eens dat ik zulke verhalen aantrek maargoed ik zei terug in het Spaans dat het misschien wel beter was dat dit is uitgekomen en dat ze er nog veel meer mannen op deze wereld leven die een stuk beter zijn. Ze stopte niet echt met huilen maar toen ze de trein uitging bedankte ze me en wilde ze me bijna een knuffel geven. Volgens mij was ze niet helemaal 100% dus was blij dat de trein weer doorging!

Ook heb ik 2 daagjes vrienden bezocht in Barcelona die daar wonen ik werd opgehaald bij het station en vanuit daar zijn we naar het park gegaan en hebben we wat gegeten. Later nog even naar een soort buurpleintje geweest midden in de stad om een biertje te drinken je merkt daar helemaal niet dat je midden in een grote stad zit. De hele buurt afgelopen en dan is het toch wel handig dat je voor een plas pauze gewoon naar zijn huisje kan lopen! Heel veel van de stad gezien en in de avond richting de RAMBLA waar ik ook had afgesproken met Joan (jongen van het animatie team) Met ze n drietjes wat gedronken en gepraat op een ander pleintje en toen heb ik afscheid genomen van Jota en ben ik achter op de motor bij Joan gegaan en heeft hij me in de avond een rondleiding gegeven door Barcelona echt zoo mooi al die lichtjes in de avond. Daarna nog even wat drankjes in geslagen en zag ik Andrea ook weer (animatie) ze hebben samen met nog een andere jongen een appartement. (Andrea ging niet mee omdat ze meedoet aan een belangrijke zangwedstrijd op televisie dus wilde ze vroeg slapen.) Heerlijk gegeten op het dakterras en muziek geluisterd en uiteindelijk geslapen! Hij moest er weer vroeg uit voor gitaar les dus kon ik nog heerlijk blijven liggen wel raar hoor in een leeghuis in je uppie in Barcelona na een tijdje kwam ze n huisgenootje ook en had ik die ook ontmoet. In de middag met ze n alle aan de tafel vis gegeten en werd ik terug gebracht naar het station! DAT GAAT SNEL VOORBIJ 2 DAGEN BARCELONA!

TERUG OP DE CAMPING De laatste weken heb ik ook nog een dagje in het restaurant gewerkt het was de DIA de CATALUÑA iedereen was in het geel en rood de kleuren van Catalonië! En dus spraken ze alleen maar Catalaans vreselijk hihi maar het was wel mooi om te zien al die mensen die elkaars handen vasthouden langs de kant van de weg. Ze willen onafhankelijk worden van Spanje en door zo n dag te organiseren willen ze aandacht hiervoor krijgen! Jesus was ook niet al te serieus die dag en liep in de ochtend als Piraat met wc papier op ze n hoofd door het restaurant heen. Maar toen het te druk werd besloot hij het toch maar af te doen. Voor de rest eet ik elke avond in het restaurant en krijg ik heerlijk eten maar 1 dag hadden ze een grap uitgehaald en hadden ze heel veel knoflook er door heen gedaan ze zeiden tegen me dat het typisch van Madrid kwam dus ik at het gewoon op en lachen wat ze deden en hij zei dat mijn appartementje MUY FATAAL ging stinken in de avond en uiteindelijk kwamen ze naar me toe met een ander bord sorry Noor dit is een beter bord die wel goed was. (eerlijk gezegd vond ik dat andere bord met heel veel knoflook erin veel lekkerder) haha
Maar dat heb ik maar voor me gehouden! De avonden kreeg ik heel goed te eten en vooral heel veel Javi (animatieteam) kwam ook het laatste weekendje langs en hebben we samen eerst naar Barcelona gekeken in het restaurant en later was het zover Andrea was ook op tv te zien met haar zanggroep heel goed allemaal jongeren in cospel koren echt heel vet dat je haar dan heel goed kent! Tussen door kreeg ik octopus met patat en salade en rode wijn met bubbels SMULLLLLEEEN.!

DE LAATSTE AVOND voelde echt heel raar ik sprak nog een paar vriendinnen van thuis en ze vroegen of ze morgen avond naar me n huis konden komen om me te zien ik vond dat zo raar klinken HUIS wat is nou eigenlijk huis… Want als je 4 maanden op je zelf woont voelt het Appartementje boven de receptie ook als thuis! Maar goed alle spulletjes in de koffer doen en de kamer wel 10000 Xtjes controleren daarna voor de laatste keer met ze n alle eten in het restaurant stokbrood met tomaat en olijfolie en gefrituurde mini octopusjes die uit de pan sprongen haha het leek net popcorn zo ging het te keer in de keuken. Het cadeautje gegeven aan ze en afscheid genomen. In de avond had ik nog een fla flip toetje gemaakt voor de bewaking die hij heerlijk had opgesmikkeld en daarna naar het dorp met iedereen een drankje gedaan Vanessa kwam nog even en Elisebeth etc. een gezellige boel! toch wel raar hoor dan zijn al die maanden weer voor bij! Maar ik heb beloofd en weet zeker dat ik nog een keertje terug zal komen!! Maar wanneer is nog maar de vraag. De volgende ochtend bracht Joel me naar het vliegveld en had ik nog een ontbijtje gemaakt. We waren flink van te voren dus daar hoefde ik me niet meer druk om te maken snel nog even de laatste dingentjes ingepakt en van de laatste mensen afscheid genomen. …..DAT VOELT WEL HEEL RAAR HOOR! Eenmaal bij het vliegveld aangekomen had ik 2 kilo teveel…. Maar we hadden alles erin gepropt en veel kleding over elkaar heen getrokken dus ons best gedaan en uiteindelijk kon ik alles meenemen zonder iets bij te hoeven betalen.! YEAH op naar HOLANDA!2 vlieguurtjes was wel gezellig want had de hele tijd gepraat met iemand naast me! en JAAAAAAA wachten op me koffers en daar zag ik ze dan weer MIJN FAMILIEEEEE! (L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)Met een ballon met welkom thuis met het auto tje weer naar huis en nog even rustig gegeten bij een wegrestaurant ik heb voor de rest heel veel geslapen in de auto dus had niks gemerkt maar ze reden heel rustig omdat er thuis wat afspeelde toen ik wakker werd ging me vader de hele buurt in Almere laten zien en het landschap en ik dacht echt HALLOA ik wil naar huis maar de achterliggende gedachten was dus dat me hele huis vol stond met FAMILIE AND FRIENDS met allemaal snorretjes en feesthoedjes op en confetti/ballonen noem maar op echt geweldig! Een super leuke afsluiting en begin! Ik ben weer helemaal ingeburgerd heb al veel dingen deze week gedaan en soms lijkt het of ik helemaal niet ben weg geweest maar de herinneringen blijven altijd bij me!Dit waren al mijn avonturen! IK HOOP DAT JULLIE HEBBEN KUNNEN MEEGENIETEN!

Tot volgend jaar in een ander landje! Dat blijft een verrassing!
ADIOS MUCHO GRACIAS!!HASTA UN OTRE AÑO!

• 28 September 2013 - 14:51

Jaap:

Een heerlijk stuk om te lezen en ik hoop dat je nog veel mag reizen en dat je nog vele stukjes kan schrijven.
    Maar ik ben ook wel weer heel erg blij dat je weer in ons koude kikkerlandje bij ons bent.
    Het leven thuis is weer een stuk gezelliger met jou in ons midden. Grote knuffel je pa

• 29 September 2013 - 19:59

Oma:

zo lieverd je bent er weer .Oma is erg blij dat je het zo naar je zin hebt gehad'
    en dat je daar ook zoveel vrienden hebt gemaakt Ik hoop dat je volgend jaar weer zo'n
    fijne stage krijgt wie weet waar!!!!!!!! maar ik denk ,beter als dit kan haast niet
    Maar ik hoop wel net zo Maar de komende maanden ben je gelukkig bij ons en daar genieten
    we dubbel van Gisteren hebben we heerlijk samen gefietst en dat vind ik veeeeeeeel leuker
    dan mailen Nu weer veel plezier met je vriendinnen en vrienden hier

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Que esperar.. (Nog even wachten)

Altijd heb ik het gevoel gehad om een keer weg te kunnen en meer van de wereld en andere culturen te leren ontdekken. Het is me gelukt om daar een begin van te maken en dus werk en reizen te combineren. Nu ga ik drie jaar op stage naar het buitenland en krijg ik op school verschillende talen en informatie om te kunnen overleven in me uppie!

Ja Ja.. na zoveel maanden te hebben moeten wachten en in spanning gezeten te hebben was het zover. Er was een grote envelop met VACANSOLEIL er op geschreven aangekomen. De maanden dat ik hierop had moeten wachten leek wel een eeuwigheid. En zoals veel van jullie al weten is het Spanje geworden en zit ik over 20 dagen in het vliegtuig naar het land van mijn bestemming.

Hieronder heb ik een paar dingen op een rijtje gezet zodat jullie zien waar ik heen ga!
Zo kunnen jullie ook even mee genieten van de omgeving:

# Camping Ametlla Village Platja.
Het gebied ligt aan de Middellandse-Zee in het vissersdorpje
Ametlla de Mar en ligt in het Catalaanse gebied van Spanje.

# De mensen die naar deze plek komen kunnen genieten van natuur, stranden, animatie, ongedwongen sfeer ,avontuur en gastronomie!
Gastronomie is het eten in combinatie met de cultuur waar de omgeving en land bekend om staan zoals bijv. rijstschotels, zeemansgerechten, gegrilde vlees- en visgerechten.

# In de omgeving kun je verschillende bezienswaardigheden bekijken.
Zo heb je veel verschillende musea zoals: vestingwerken van de Spaanse burgeroorlog, museum van aardewerken, ook heb je veel geschiedenis in de omgeving je kunt in Tarragona een amfitheater bezoeken en veel te weten komen over de Romeinse tijd, ook heb je voorstellingen waar de romeinse gevechten na worden gespeeld.
Je kunt naar druipsteengrotten en voor de sportieve mensen onder ons kan je ook gaan duiken, kano´s, mountainbikes of paarden huren en gaan rijden in de bossen of over het strand dit kun je ook doen in de Delta de l´Ebro. In de omgeving heb je ook een aqua pretpark Port Aventura en Aquapolis waar je ook dolfijnen en zeehonden shows hebt.
En als laatst maar niet het minst heb je natuurlijk ook veel om uit te gaan in de verschillende stadjes en heb je Salou en Barcelona in de buurt.

# Wat ik ga doen is het volgende: Ik ben in dienst bij de organisatie van Vacansoleil en ga in de 17 weken dat ik daar ben in verschillende sectoren werken. Ik werk een paar weken in de horeca, animatie, receptie en groenwerkzaamheden dit is het gebied onderhouden. (bloemen planten/spullen bijhouden etc.) Ook zou ik tenten kunnen op gaan zetten en accommodaties onderhouden. We zullen het wel zien ik heb er ieder geval zin in!

Zooooo nu zijn jullie een beetje op de hoogte!
Voor meer informatie kun je kijken op de site:

DIKKE KNUFFELS VAN MIJ!