Vuelta de muy lejos. TERUG VAN VER WEGGEWEEST - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu Vuelta de muy lejos. TERUG VAN VER WEGGEWEEST - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

Vuelta de muy lejos. TERUG VAN VER WEGGEWEEST

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

05 Augustus 2013 | Spanje, Ametlla

Okeeeee dan hier ben ik weer,

LIVE vanuit Spanje ik heb best lang al niks meer van me laten horen en dat kan ik eigenlijk niet maken. Dussssss bij deze speciaal voor jullie een extra lange versie over het Spaanse leventje hier.De laatste keer dat ik jullie schreef had ik verteld dat Noor alleen achter bleef in het appartementje
jaja leven de zelfstandigheid het was eigenlijk meer dan heerlijk en GOOGLE werd voor even mijn nieuwe moeder als ik even iets niet wist. ALTIJD HANDIG van dokters advies tot en met hulp bij het taaltje. En ook mijn grote geheim (niet doorvertellen) ik ben in die weken een beetje verslaafd geworden aan het klokhuis best een goed programma in deze weken is er ook niks aangebrand en niks is er te klein geworden qua kleding in de was pfffiewww. Toch wel een beetje trots hoor.

Het meest van de tijd in het begin bracht ik door in het restaurant het zijn de grootste gekken die je maar kan bedenken het is in het begin alleen wel best lastig geweest want ze praten daar vooral Catalaans. 1 avond zaten we aan tafel en deden ze een soort wedstrijdje met boeren laten roto is boer in Catalaans ik had dat onthouden en op een avondje na het werk toen we buiten zaten met een drankje zei ik dat ze wel de grande roto rey konden worden de grootste boeren koning. Ze vonden het zo grappig dat ze nu elke keer als we aan tafel zitten een boer laten en dan kijken ze hoe ik reageer.

Ik heb verschillende werkzaamheden erbij gekregen en doe geen grondwerkzaamheden meer met Lekkerbier( HEINEKEN) en de andere mannen. Dat deel heb ik dus afgesloten.. af en toe wel jammer maar kom ze als nog allemaal tegen op de camping en daar hoort dan altijd een grote high5 en knipoog bij.

SUPERMERCADO
Deze chica heeft ook kennis kunnen met het werk in de supermarkt en animatie. Heel leuk als afwisseling! In de supermarkt werk ik op maandag en woensdag en sta ik of bij het brood of bij de kassa. Ik begin dan om 7.00 met het brood in de oven doen en alles klaar zetten voor dat het andere personeel komt. Dan openen we om half 9 de deur en komt er een stort toeristen naar binnen die zo snel mogelijk baguettes/donuts/croissant en napolitaines( chocolade broodjes) in beslag willen nemen. En dan sta je daar een beetje broodjes uit te delen klinkt ABURRIDO (saai)maar het is alles behalve boring want je maakt zo wat mee en jeeeeeeeeeeeeeeeetje wat zijn er veel verschillende mensen/culturen af en toe heb je er ook zeikers tussen zitten meneer wilt het brood bruiner meneer vind het brood te zacht meneer wilt ander brood dat op dat moment op is. En dan kunnen er ook nog wat klachten komen over de omgeving of de camping. HALOAA U BENT OP VAKANTIE HOOR MENEER dus hou even mond dicht en eet gewoon wat er word aangeboden. Maar goed het is een blijft een klant dus lach gewoon en help hem met zijn oer vervelende klachten. Af en toe is het ook een zoektocht in de superrr als mensen producten nodig hebben en je snapt het woord niet moeten ze hun acteer uitbeeld skils gebruiken voor me! Heel grappig want soms doen mensen de gekste dingen om iets duidelijk te maken. Over het algemeen spreek ik nu dus Spaans als ik werk en Nederlandse toeristen verwachten natuurlijk niet dat ik Nederlands spreek dus laat ik ze gewoon in het Spaans oefenen heel grappig om te zien hoe veel verschillende variaties je krijgt met bestellen half in het Engels/Spaans en Nederlands. Als ik uiteindelijk smakelijk eten zeg kijken ze me raar aan en schieten ze in de lach. Ik had ook een man die vroeg om uuuuun baguetteeee en later kwam hij naar me toe en gebaarde met zijn handen Spaghettiii Spaghettii Spaghettiiiii ik moest me best doen om niet in de lach te schieten want dat Italiaanse accent klonk echt meer dan grappig. Toen ik me opdraaide hoorde ik ‘podverdomme je bent gewoon Nederlands haha ’ blijkbaar was hij erachter gekomen dat ik Nederlands was door mijn VACANSOLEIL T-shirt hij kon er wel om lachen en sinds dien als hij in de winkel kwam riep ik Hola Spaghettiiiiii. Hoe je niet een band met iemand kan creëren.

ANIMACIÓN
Donderdag en vrijdag zijn de dagen in de Animatie voor mij!
We beginnen met omkleden want we hebben speciale animatie kleding en daarna beginnen we met opbouwen van de miniclub alles klaar zetten en hup snel het zwembad in om zoveel mogelijk kinderen op te halen voor de miniclub elke keer hebben we ander thema dus maken we verschillende knutselwerkjes. Nadat uur moeten we alles snel schoonmaken en gaan we naar het zwembad voor de summer learning we leren de mensen verschillende dansjes aan die in de avond tijdens de summerdisco gedaan worden op het podium. Dat is best wel zweten als je aan de kant staat te dansen terwijl de andere lekker in het water kijken. In de middag heb je spel en sportactiviteiten zoals voetbal/basketbal/waterpolo en voor de kinderen waterspelletjes. Ik vind dat heel leuk om te zien hoe sportief de meeste mensen zijn soms moet je er wel eens tussen omdat het er te hard aan toe gaat. De andere dag doe ik de show ik begin dan om 4 uur dus kan even lekker blijven liggen HEERLIJK Eerst doe ik de was van de vorige show en daarna krijg ik de planning te horen. Elke donderdag voeren we de show de LION KING uit op het podium kinderen kunnen zich daar voor opgeven en leren dan verschillende dansjes aan en oefenen op het podium en in de avond is het dan zover. THEIR MOMENT OF FAME! We maken ze op en zorgen dat alles klaar staat ik zorg dat de kids bij elkaar blijven zo schattig om te zien hoe zenuwachtig ze zijn. Sommige moeten wel duizend keer pipi plassen en de eerste keer was er een meisje die me de hele avond ging knuffelen en voor dat we klaar moesten staan moest ze overgeven van de spanning kan je nagaan wat een impact zo n show kan zijn voor de kinderen. Uiteindelijk het decor en de kostuums opruimen en dan zijn we ready voor VIPS de discotheek van de camping waar het hele personeel altijd heen gaat om lekker bij te kleppen.! ALS laatste werk ik ook nog 2 avondjes met Judith in het ijskraampje thiringuito waar ik ijsjes/slush puppies en CERVEZA’S tap mmmmmmmmmmmmm lekker hoor vooral aan het einde van de avond wanneer we onszelf trakteren op een ijsje zo word het geld tellen een stuk gemakkelijker!

Ik heb nog zoveel te vertellen en in pettooooooooooooooooo voor jullie………………………………….
maar omdat ik een tijdje niets van me heb laten horen kan ik het jullie niet aan doen om nog 2 bladzijdes te laten lezen dus weetje wat volgende week beloof ik dat ik me nieuwe historias erop zet.
Jullie weten nu te minste wat voor werkzaamheden ik nu doe en straks komen beloof ik weer grote avonturen want ik heb jullie nog niet eens me nieuwe studiegenootjes geïntroduceerd…..
Ik ben niet meer alleen! Elke avond is het dolle pret super gezellig alleen ietsjes minder voor me nachtrust. Maar goed dat horen jullie volgende week hele dikke knuffels van mij!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Voor volgende week:
- NIEUWE STUDIEGENOOTJES
- INBURGERINGSCURSUS VOOR SPANJAARDEN
- MIJN LIEVE MOOIE PRACHTIGE FAMILIE KWAM OP BEZOEK!!
- UITGAANSLEVENTJE
- TOERISTEN VOOR HET LEVEN

  • 05 Augustus 2013 - 11:32

    Oma:

    Lieve schat ,wat heb je je verslag gezellig geschreven.Ik heb alles met eigen ogen mogen zien
    maar heb hard zitten lachen dat je vertelt over die man in de supermarkt!!!!!!
    Ik ben zóóóóó trots op je , je wordt door iedereen heelerg gewaardeerd,iedereen is gek op Noortje
    Je bent gewoon een beetje aan het verspaansen Je straalt uit dat het Spaanse leven als een jasje om je heen zit Je bent zo relext en houdt siesta,oma denkt dat het hier weer heel erg aanpassen wordt
    Nou vrouwtje nog veel werkplezier en heelveel lol met de meiden en jongens
    Doe maar de groetjes van abuela en voor jou dikke zoenen en knuffels

  • 06 Augustus 2013 - 11:01

    Diana Goossens:

    Hééééééé Lieve Mop!!!
    Nou wij zijn weer thuis! Wat hebben we genoten bij je!! Wat heb je het daar ontzettend naar je zin!
    Heerlijk om je verslag te lezen, ik moest zo lachen om de "spagettiman" zag je alles weer uitbeelden toen je het ons vertelde met de bewegingen erbij! Hihi
    De mensen om je heen zijn super aardig, en wat ik fijn vond dat tijdens onze week bij jou, we uit verschillende hoeken, zowel personeel als toeristen zoveel complimentjes over je kregen!! ( Mijn neus begon ervan te krullen!! haha ze hadden het wel ff over onze Noor!!!) Trots zijn we dat wist je al maar we zijn óók zo blij voor je dat je het zo naar je zin heb! Met bewondering heb ik naar je staan luisteren hoe je rap Spaans ratelt!!Joep werd op de camping in El Delfin Verde aan zijn arm getrokken, hé brother van Noor, en daar stond Judith, (nichtje van je baas) grappig hè, is haar vakantiewerk bij jou op de camping zeker al voorbij. Joep heeft het ook heerlijk gehad, heeft nog contact met jongens die bij jou op de camping stonden. Wij zijn alweer een beetje aan het "ontnuchteren" van het vakantiegevoel.
    "Hollandse" tijd eten, geen siësta, de boel begint alweer te draaien of we niet weg zijn geweest!
    Jij bent daar flink aan het werk, maar geniet ook van je vrije uren, van de week je sms die je verstuurde in de nacht: lig hier naar de sterrenhemel te kijken met een kampvuur en gitaarmuziek! Nou meissie geniet nog lekker, tot gauw Skype hoop ik dan kunnen we elkaar weer zien en verder bijkleppen!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Mama

  • 01 September 2013 - 16:42

    Afra:

    Hoi Lieve Noor,

    Ik heb erg gelachen en genoten van je verhalen. Van de Heineken man tot de avonturen in de bakker. Het lijkt mij heel moeilijk om niet in lachen uit te barsten wanneer je de bezoekers
    vanwege hun taal hoort stuntelen en vervolgens dan ook nog eet smakelijk of zo durft te zeggen.
    Ik moet heel heerlijk bekennen dat ik een beetje dom ben want ik kwam er vandaag pas achter dat je veel meer reisverhalen had geschreven Ik kwam iedere keer weer bij het eerste verhaal uit. Je vader en moeder hebben ook genoten van hun vakantie bij jullie op de camping en zijn erg trots op je dat je het zo goed doet. Ik heb van ze gehoord dat je al heel goed Spaans spreekt Ondertussen vliegen de weken om en ben je gauw jarig. Ook al zit je in Spanje vergeten doen wij dat niet. Ik heb begrepen dat je er heel wat vriendinnen en vrienden bij hebt gekregen dus geniet er nog heerlijk van . Dikke Knuffel van Fred en mij. Liefs Afra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Que esperar.. (Nog even wachten)

Altijd heb ik het gevoel gehad om een keer weg te kunnen en meer van de wereld en andere culturen te leren ontdekken. Het is me gelukt om daar een begin van te maken en dus werk en reizen te combineren. Nu ga ik drie jaar op stage naar het buitenland en krijg ik op school verschillende talen en informatie om te kunnen overleven in me uppie!


Ja Ja.. na zoveel maanden te hebben moeten wachten en in spanning gezeten te hebben was het zover. Er was een grote envelop met VACANSOLEIL er op geschreven aangekomen. De maanden dat ik hierop had moeten wachten leek wel een eeuwigheid. En zoals veel van jullie al weten is het Spanje geworden en zit ik over 20 dagen in het vliegtuig naar het land van mijn bestemming.

Hieronder heb ik een paar dingen op een rijtje gezet zodat jullie zien waar ik heen ga!
Zo kunnen jullie ook even mee genieten van de omgeving:

# Camping Ametlla Village Platja.
Het gebied ligt aan de Middellandse-Zee in het vissersdorpje
Ametlla de Mar en ligt in het Catalaanse gebied van Spanje.

# De mensen die naar deze plek komen kunnen genieten van natuur, stranden, animatie, ongedwongen sfeer ,avontuur en gastronomie!
Gastronomie is het eten in combinatie met de cultuur waar de omgeving en land bekend om staan zoals bijv. rijstschotels, zeemansgerechten, gegrilde vlees- en visgerechten.

# In de omgeving kun je verschillende bezienswaardigheden bekijken.
Zo heb je veel verschillende musea zoals: vestingwerken van de Spaanse burgeroorlog, museum van aardewerken, ook heb je veel geschiedenis in de omgeving je kunt in Tarragona een amfitheater bezoeken en veel te weten komen over de Romeinse tijd, ook heb je voorstellingen waar de romeinse gevechten na worden gespeeld.
Je kunt naar druipsteengrotten en voor de sportieve mensen onder ons kan je ook gaan duiken, kano´s, mountainbikes of paarden huren en gaan rijden in de bossen of over het strand dit kun je ook doen in de Delta de l´Ebro. In de omgeving heb je ook een aqua pretpark Port Aventura en Aquapolis waar je ook dolfijnen en zeehonden shows hebt.
En als laatst maar niet het minst heb je natuurlijk ook veel om uit te gaan in de verschillende stadjes en heb je Salou en Barcelona in de buurt.

# Wat ik ga doen is het volgende: Ik ben in dienst bij de organisatie van Vacansoleil en ga in de 17 weken dat ik daar ben in verschillende sectoren werken. Ik werk een paar weken in de horeca, animatie, receptie en groenwerkzaamheden dit is het gebied onderhouden. (bloemen planten/spullen bijhouden etc.) Ook zou ik tenten kunnen op gaan zetten en accommodaties onderhouden. We zullen het wel zien ik heb er ieder geval zin in!

Zooooo nu zijn jullie een beetje op de hoogte!
Voor meer informatie kun je kijken op de site:
http://www.campingametlla.com/

DIKKE KNUFFELS VAN MIJ!

Recente Reisverslagen:

28 September 2013

ULTIMO SEMANAS

18 September 2013

HOLA GENTEEEEEEEEE!!!

05 Augustus 2013

Vuelta de muy lejos. TERUG VAN VER WEGGEWEEST

12 Juni 2013

buenos tiempos son infinitas

03 Juni 2013

Trabajar Trabjar Trabajar....
Noor

FOLLOW THE DREAM. Zo ben ik weg maar ook weer heel dichtbij.

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 8545

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 20 Mei 2017

Ontdekkingreis Noor 2017 El Sur de Ámerica.

18 Juni 2015 - 18 Juni 2015

Por último, pero no menos importante!

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

La deuxième expérience

01 Mei 2013 - 01 September 2013

Mijn eerste stage reis

17 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Que esperar.. (Nog even wachten)

Landen bezocht: