Hola España 27 mei 2013 - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu Hola España 27 mei 2013 - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

Hola España 27 mei 2013

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

29 Mei 2013 | Spanje, Ametlla

Oké waar moet ik beginnen…..

Ik had al die tijd alles behalve het gevoel dat ik toch echt 4 maanden van huis zou gaan. Na duizend keren mijn tas en koffer gecontroleerd te hebben of alles er in zit gingen we weg.
Toen we bij het vliegveld waren en ik uiteindelijk afscheid moest nemen van mijn ouders en Joep en alleen door liep langs de douane begon ik het toch te beseffen. Pff wat was ik blij dat ik er helemaal met alles doorheen kon. Want het was nog een groot gedoe ik had een veel te zware koffer dus hadden we daar een tas gekocht en
alles ingepropt zodat ik het toch nog mee kon nemen.!

De Reis (el viaje)
In het vliegveld heb ik bijna 2 uur gepraat over alles en nog wat met een man die naast me zat dus de tijd vloog letterlijk en figuurlijk voorbij! Toen ik aankwam begon het avontuur pas echt. Ik moest met de bus naar Salou en wat bleek de laatste bus naar Salou van die avond was al gegaan. Dus tjaaa daar sta je dan inje uppie.. |
Ik voelde me opeens een echte toerist met me koffertje. Er stonden nog een paar mensen bij een andere bushalten een Duits meisje die ook op stage ging en een Spaanse vrouw die in Salou woonde. We namen de bus naar Reus en vanuit daar moesten we overstappen en met een andere bus richting Salou. De koffers vlogen alle kanten op in de bus als je ze even niet vast hield. De vrouw liep mee naar het station
en zo kon ik ook een stukje van Salou zien. Toen ik er was en op het perron stond voor mijn bestemming gaf ik haar een dikke knuffel en ging ik verder. In de trein waren er allemaal jongens van ong. 15 t/m 18 jaar die het nog al interessant vonden dat ik er zat en kwamen
allemaal om me heen zitten en stelde de 1 naar de andere vraag in het Spaans. Haha het gevoel is een beetje te vergelijken of je een aapje bent in de dierentuin die ontsnapt is. Tot dat ik er uit ging omdat het bord Ametlla de Mar op het perron verscheen.
Vanuit daar werd ik opgehaald door een bewaker van de camping hij was echt super aardig en de communicatie ging perfectoo (niet dus)haha ik kwam er later achter dat ik allemaal verkeerde dingen in het Spaans had gezegd zoals dat hij zeer geweldig was en ga zo maar
door maar het was zeker lachwekkend!

Samen met Denise die er al was en ik al kon uit Nederland hebben we een appartementje! Met een keuken,eetkamer,badkamer en woonkamer ook heb ik een eigen kamer met opberg ruimte dus ik ben meer dan blij! Toen ik in me bedje lag was ik toch wel een klein beetje trots op me zelf dat ik er was en niet ergens in Budapest was beland door dat ik het verkeerde vliegtuig was ingestapt. (wat ook een klein beetje onmogelijk is als ik er over nadenk)

Gister en vandaag hebben we vrij gehad en heb ik de omgeving
kunnen zien en even kunnen zonnen GREAT en natuurlijk moest het bommetje maken op het juiste moment ook uitgeprobeerd worden. (Dit moet nog wel even geoefend worden om het goed op de camera te krijgen) Ook heb ik al kennis kunnen maken met een deel van het personeel allemaal heel aardig en bordenvol humor! Alleen al dat Spaans woooow dat was zeker even wennen je word elke dag ook heerlijk wakker van dit taaltje doordat de schoonmakers naast de slaapruimte
pauze houden. Zooooo dit was de eerste update hopelijk uit Spanje… Hopelijk hebben jullie er nu een beetje een beeld van hoe mijn leventje er op dit moment uit ziet!

Adiós/ODEO

  • 29 Mei 2013 - 19:24

    Sandra:

    Hé Noor,

    Wat leuk om je eerste ervarongen te lezen!
    Ik ben natuurlijk ook heel erg benieuwd naar je mooie appartementje, dus kom maar op met die foto's.

    Veel pelzier en succes op je eerste werkdag!

    kus

  • 29 Mei 2013 - 20:00

    Lilian:

    He meis,
    Fijn dat de veilig aangekomen bent.
    Heel veel plezier daar en enjoy!
    dikke knuf

  • 29 Mei 2013 - 20:03

    Roos:

    Hola chica!

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen bij je appartement hihi.
    Kan je toch maar weer trots op zijn dat je dat gewoon gedaan hebt in je eentje :).
    Uiteraard had jij natuurlijk gelijk weer sjans van een paar Spanjaarden, dat kon ook niet anders!
    Ik ben echt heeeeeeel nieuwschierig hoe je appartementje en de rest van de omgeving van Spanje eruit ziet, maar er volgen snel foto's neem ik aan (6)?
    Ik mis je stiekem wel al hoor, en zaterdag al helemaal met obsession :(.
    Maargoed, je moet maar even laten weten wanneer je beschikbaar bent op skype, mitón quen poder nosotras idem Ponerse al día!

    Zoals je ziet heb ik me een beetje aangepast aan jou, ik hoop dat het een beetje klopt zo hahaha.
    Ben alweer benieuwd naar je volgende reisverslag!

    Hasta la vista querida!

    xxdikke kus

  • 29 Mei 2013 - 20:10

    Jaap:

    Hee kanjer. Wat een leuk bericht en wat een leuk idee om een verslag van je reis te maken. Blij dat alles goed is gegaan en dat je een mooi apartament hebt samen met Denise. Je was nog eerder op de camping dan wij thuis. Op de terug weg zijn we nog even langs Walter en Lilian gereden.Walter heeft zijn kruisband gescheurd tijdens het tennissen.Je moest de groeten hebben en ze vonden het erg leuk dat je zo ondernemend bent.Ik zal je als we langs komen op de camping wel even een bommetje leren dus zorg maar dat er genoeg water in het zwembad ligt.Veel knuffels van hier. groetjes pa ,ma en Joep

  • 29 Mei 2013 - 21:15

    Marco & Nabora:

    He Noor,

    wat een leuk begin zeg.
    nou dat gaat helemaal goed komen daar en in no time spreek je vloeiend spaans.
    let jij maar op.
    heb je vader vroeger ook spaans horen spreken al waren dat volgens mij geen nette woordjes :-)

    wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en we zullen je reisverhalen op de voet volgen.
    Nabora is stiekem jaloers op je en had dit ook graag gedaan toen ze jong was....maar ja dan had ze nooit die knappe oom van je ontmoet..
    nou we zijn benieuwd hoe de paelja smaakt en we horen snel weer..

    p.s
    het weer in Nederland ga je niet missen denk ik omdat we weer een hele mooie (lees regenachtige) dag achter de rug hebben.

    nou Noor geniet en we spreken elkaar snel weer.

    groetjes van Nabora en mij....

  • 29 Mei 2013 - 21:16

    Astrid:

    Hey lieverd, goed om te lezen dat je op de juiste plek bent aangekomen ;P en dat je het helemaal naar je zin hebt! Ga lekker genieten en ik volg je hoor! Dikke knuffel van mij XXX

  • 30 Mei 2013 - 09:17

    Dominique:

    Hey liever Noor,

    Fijn te horen dat je goed bent aan gekomen, het is toch een best avontuur zo in je eentje ;) Een goede slaapplaats is al het halve werk en als ik het zo hoor komt het met je collega's en het werk ook allemaal wel goed!! Ben benieuwd naar je foto's en zal je in de gaten houden xxx

  • 30 Mei 2013 - 16:30

    Samantha:

    Noor wat grappig om het zo te lezen. Ik wens je nog heel plezier en ik wacht het volgende reisverslag met smart af. Have fun mop! xxx

  • 30 Mei 2013 - 22:23

    Noor:

    Halloaaaaa allemaal hier een reactie berichtje van mij uit Spanje!
    Echt super leuk/lief/geweldig/grappig en ga zo maar door dat jullie een berichtje sturen!
    Vind ik heel leuk om te lezen! Ik heb gister geprobeerd om te reageren via me tablet
    ik had op veel berichtjes gereageerd alleen toen kon ik het opeens niet verzenden en
    had er bijna wel een uur over gedaan! Dus mocht even de laptop van Denise lenen!:D

    Sandra: Thankyou! Dat gaat zeker lukken en natuurlijk zal ik binnenkort zorgen voor
    foto s zo krijg je ook een beeld van hoe het hier een beetje is! xxx

    Lilian: Wat grappig dat me ouders langs waren geweest zondag!
    Is zo n hele rit naar Eindhoven niet voor niets geweest.. Was laatst
    nog in Eindhoven om voor school wat terug te brengen ik sprak daar ook
    iemand en blijf jullie accent schattig vinden moest ook gelijk aan jullie denken.
    Wens Walter maar beterschap en de groetjes aan iedereen!

    Roos: hahahaha gekkie nou op 16 jarige jongens in de trein zat ik
    nou niet echt zoo op te wachten...
    Ik doe hier me dansje mee dus..ik ben gewoon bij je (alleen dan een stukje verder)
    Dus dan gaan we samen helemaal loesoee welk dansje gaan we doen van die dude die
    je laatst stuurde? haha kan er nu weer om lachen eigelijk als ik dat voor me zie..
    Wooooow jij bent echt te coool dat je je aan het Spaans toepast! Best schattig taaltje toch?
    Ik moest er wel echt meer dan veel aan wennen want het is echt continu alleen Spaans.
    Oww ja moeten echt skypen binnekort kan niet op dit moment want jammer genoeg moet ik
    opnieuw inloggen en mijn wachtwoord is thuis dus daar ga ik zo snel mogelijk achter aan
    zodat we weer veeeeel kunnen skype en dan zie je mijn verbranden rode hoofd dus bij
    deze ben je alvast gewaarschuwd. Binnekort denk vrijdag of zaterdag zet ik de nieuwe
    blog erop! Want weet zeker dat je om sommige dingen best vlak gaat liggen om de avonturen!
    Maar ik wil wel echt alles horen hoe het daar gaat...natuurlijk(6) dus tell me everything honey!

    Lieve papa: ja wel eh zo kan je me nog een beetje in de gaten houden.
    Maar ik zal me een klein beetje proberen te gedragen hoor! Doe jij dat dan ook?
    Oew wat leuk was het gezellig? ja was rond half 10 s avonds op de camping.
    & ik wist niet dat je van die bommetje skills had natuurlijk wil ik die leren.
    Ik zal doorgeven dat we extra water in het zwembad vullen voor de proff bommetjes maken!
    Gaat alles goed thuis? Spaans gaat steeds beter en kreeg complimentjes! Knuffels uit Spanje!

    Marco & Nabora: haha ja dat zal wel weer. Ik leer hier af en toe ook wel vieze woordjes
    altijd handig! Ik ben ook heel blij dat Nabor de hele quappo Marco is tegen gekomen!
    Want ik ben heel blij met jullie hoor!Ow dat is wel wat minder dacht dat het weer
    juist iets beter was geworden? Gaat het ook goed met de hondjes.? xxx

    Astrid: Ah dankjewel haha ja gelukkig wel! De foto s van het zand waren leuk geworden!
    Thuis dachten de meeste dat die bewerkte van het dolfinarium zelf echt waren huhi! xx

    Do: Jammer genoeg heb ik het eerste berichtje verwijderd maar weet nog wat er in stond!
    Jij heb me eigelijk aangestoken met het Spaanse virus haha! Ja heb echt top collega's ze
    zijn vooral heel grappig binnekort schrijf ik er wel meer over! Hoe was londen? xx

    Sammiee: Haaai Haai ja jij heb de examens achter de rug ben jij even blij!
    Ik ga voor je duimen maar weet bijna helemaal zeker dat het nergens voor nodig is.
    Dus binnekort kan je denk ik gewoon je brief openen! hihi! Dikke kusss!

  • 31 Mei 2013 - 12:03

    Jaap:

    Hoi Noor gedragen ??? Wat is dat.
    We zijn erg blij dat je zo lekker gaat maar pas wel op dat je niet verbrand door het lekkere zonnetje daar. Kan je al vertellen wat je zo al moet doen.En of je daar een rooster hebt en hoeveel uur je werkt op een dag. En of het een mooi strand is en of je een fiets kunt huren om de omgeving te zien en hoelang Salou van jullie camping af ligt en en en en ............ IWe zijn erg nieuwsgierig dat blijkt wel.We hoeven natuurlijk niet direct alles te weten in 1 keer maar gelukkig hebben we even de tijd. Hier ben ik eindelijk begonnen met de bbq op te knappen Kunnen we er dit jaar hopelijk er een keer gebruik van maken.
    Hopelijk lukt het snel met skype zodat we elkaar ook nog even kunnen zien. Hier is mama

    Hey Lieverd!
    Heerlijk om je zo te kunnen volgen, zolang het nog niet met skypen lukt, maar dat zal binnenkort ook wel gaan lukken.
    Met Oma heb je tot gisteravond zitten mailen hoorde ik, rapido oma, hihi mailen en sms tegelijk, ze vond het geweldig!
    Het zonnetje is hier nu ook, al is de temperatuur nog niet echt hoog, maar dat zal echt wel eens komen?! Heb je ook al een duik in zee genomen, bij die mooie baai of alleen in het zwembad? Wat fijn dat je het gezellig heb met Denise en alle nieuwe mensen om je heen, nou mop hier wordt heel veel naar je gevraagd, en leuk al de reactie"s van iedereen hier op deze weblog te lezen!
    Heel veel plezier en succes met je werk!! Als we gaan skypen zet ik de pot thee tussen ons in op tafel, dan zit er echt geen afstand tussen en kan ik lekker met je "kletsen" dat gaat me beter af dan schrijven ( typen) Met schrijven moet ik denken wat zal ik eens schrijven? Het spontane en gezellig te lezen voer wat je ons voorschoteld heb je van je vader! Laat mij maar lekker 6 kwartier in een uur met je kleppen! Dan hoef ik niet te denken maar gaat het vanzelf! Nou Moppie spreek je gauw, we zijn trots op je!
    Dikke knuffel en xxx van ons
    ADIOS!!

  • 02 Juni 2013 - 15:34

    Roos:



    Hello darling, hahaha ohh nee 16 is idd beetje jong!
    Hahaha nou laten we de twilight move doen of ehm zelf bedachten dansje?
    Jawel toch ik dacht laat ik ook eens proberen om spaans te kunnen haha, ja snap ik is natuurlijk heel wat anders dan dat westfriese taaltje dat we hier spreken (6).
    Toevallig hebben we vannacht even geskyped echt spontane actie ook weer maar was leuk je even te zien vanuit je appartementje, en uiteraard vond ik de rondleiding ook leuk!
    Nou zoals je wel hoorde gister was het echt een geslaagd fuifje, ik verheug me er stiekem wel alweer op dat jij er volgend jaar weer bij bent:).
    Oja dat ongeluk wat ik vannacht vertelde, was een 34 jarige vrouw uit zwaag omgekomen door een auto ongeluk :(.
    Het was wel een beetje een opluchting dat het geen bekende uit de buurt was..
    Nou je zag er gewoon goed uit hoor gister op skype mallerd zag niks van je verbrandde hoofdje!
    De foto's van obsession heb ik op fb geplaatst dus die kan je nog bewonderen hihi.
    Verder hou ik je natuurlijk op de hoogte van alles wat er hier in dit kikkerlandje gebeurt.

    Spreek je schattie!
    xxxxxx

  • 02 Juni 2013 - 17:07

    Afra:

    Hoi Lieve Noor,

    Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed is gegaan tot nu. Een heel avontuur om op de plek van bestemming te komen. Wij zijn ook erg benieuwd naar de foto's van je appartementje en de omgeving. Vanmiddag heb ik je vader gesproken en ben ook trots op hem omdat hij zoveel heeft moeten leren met een goed resultaat. Zelf hebben wij een fijne vakantie gehad, al was het nogal nat, maar dat mag de pret niet drukken. Ik hoorde van Jaap dat je ijsthee en Sangria moest maken. Wie weet ga je ook nog eens Tapaatjes maken dan houd ik mij aanbevolen voor het recept hoor...Een dikke knuffel van Afra en Fred.

  • 03 Juni 2013 - 02:18

    Noor:

    Heee mama & papa,

    Jaaa hihi vond het heel leuk om jullie te zien gister.(nu alweer eergister)
    Kan nu even niet slapen dus kan ik mooi jullie een berichtje sturen!
    haha al die vragen gelukkig hebben we nu skype en heb ik jullie een live rondleiding kunnen geven!
    Morgen mag ik Denise s laptop even lenen en zet ik me nieuwe verslag erop! Dikke Kus!

    Roooosiee: haha ja of we proberen ze gewoon allemaal uit! Goed idee toch!?
    haha ja klopt ze praten hier ook nog is catalaans dat is best wel moeilijk te verstaan.
    Noh moid heeft ook wel weer wat haha Jeeeetje wat erg ja ik was ook al een beetje
    bang toen je het vertelde even goed erg maar gelukkig geen bekende!

    Afra: Jaa haha wie weet ik ga me best voor je doen met tapas.
    Ze eten hier wel echt heel veel! Wat leuk joh dat jullie het goed hebben gehad!
    Wel jammer van het weer inderdaad maar even goed wel veel gezien gelukkig!
    Ik ben ook HEEEL TROTS op me papa en natuurlijk ook op me moeder joep oma en jullie!
    Ik spreek jullie snel groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ametlla

Que esperar.. (Nog even wachten)

Altijd heb ik het gevoel gehad om een keer weg te kunnen en meer van de wereld en andere culturen te leren ontdekken. Het is me gelukt om daar een begin van te maken en dus werk en reizen te combineren. Nu ga ik drie jaar op stage naar het buitenland en krijg ik op school verschillende talen en informatie om te kunnen overleven in me uppie!


Ja Ja.. na zoveel maanden te hebben moeten wachten en in spanning gezeten te hebben was het zover. Er was een grote envelop met VACANSOLEIL er op geschreven aangekomen. De maanden dat ik hierop had moeten wachten leek wel een eeuwigheid. En zoals veel van jullie al weten is het Spanje geworden en zit ik over 20 dagen in het vliegtuig naar het land van mijn bestemming.

Hieronder heb ik een paar dingen op een rijtje gezet zodat jullie zien waar ik heen ga!
Zo kunnen jullie ook even mee genieten van de omgeving:

# Camping Ametlla Village Platja.
Het gebied ligt aan de Middellandse-Zee in het vissersdorpje
Ametlla de Mar en ligt in het Catalaanse gebied van Spanje.

# De mensen die naar deze plek komen kunnen genieten van natuur, stranden, animatie, ongedwongen sfeer ,avontuur en gastronomie!
Gastronomie is het eten in combinatie met de cultuur waar de omgeving en land bekend om staan zoals bijv. rijstschotels, zeemansgerechten, gegrilde vlees- en visgerechten.

# In de omgeving kun je verschillende bezienswaardigheden bekijken.
Zo heb je veel verschillende musea zoals: vestingwerken van de Spaanse burgeroorlog, museum van aardewerken, ook heb je veel geschiedenis in de omgeving je kunt in Tarragona een amfitheater bezoeken en veel te weten komen over de Romeinse tijd, ook heb je voorstellingen waar de romeinse gevechten na worden gespeeld.
Je kunt naar druipsteengrotten en voor de sportieve mensen onder ons kan je ook gaan duiken, kano´s, mountainbikes of paarden huren en gaan rijden in de bossen of over het strand dit kun je ook doen in de Delta de l´Ebro. In de omgeving heb je ook een aqua pretpark Port Aventura en Aquapolis waar je ook dolfijnen en zeehonden shows hebt.
En als laatst maar niet het minst heb je natuurlijk ook veel om uit te gaan in de verschillende stadjes en heb je Salou en Barcelona in de buurt.

# Wat ik ga doen is het volgende: Ik ben in dienst bij de organisatie van Vacansoleil en ga in de 17 weken dat ik daar ben in verschillende sectoren werken. Ik werk een paar weken in de horeca, animatie, receptie en groenwerkzaamheden dit is het gebied onderhouden. (bloemen planten/spullen bijhouden etc.) Ook zou ik tenten kunnen op gaan zetten en accommodaties onderhouden. We zullen het wel zien ik heb er ieder geval zin in!

Zooooo nu zijn jullie een beetje op de hoogte!
Voor meer informatie kun je kijken op de site:
http://www.campingametlla.com/

DIKKE KNUFFELS VAN MIJ!

Recente Reisverslagen:

28 September 2013

ULTIMO SEMANAS

18 September 2013

HOLA GENTEEEEEEEEE!!!

05 Augustus 2013

Vuelta de muy lejos. TERUG VAN VER WEGGEWEEST

12 Juni 2013

buenos tiempos son infinitas

03 Juni 2013

Trabajar Trabjar Trabajar....
Noor

FOLLOW THE DREAM. Zo ben ik weg maar ook weer heel dichtbij.

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 8545

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 20 Mei 2017

Ontdekkingreis Noor 2017 El Sur de Ámerica.

18 Juni 2015 - 18 Juni 2015

Por último, pero no menos importante!

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

La deuxième expérience

01 Mei 2013 - 01 September 2013

Mijn eerste stage reis

17 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Que esperar.. (Nog even wachten)

Landen bezocht: