MAAK OVERAL JE THUISHAVEN DAN KEN JE GEEN HEIMWEE - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu MAAK OVERAL JE THUISHAVEN DAN KEN JE GEEN HEIMWEE - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

MAAK OVERAL JE THUISHAVEN DAN KEN JE GEEN HEIMWEE

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

04 September 2014 | Frankrijk, Ruoms

BONJOUR TOUT LE MONDE C`EST MON DERNIER MESSAGE!

Hiermee sluit ik mijn laatste blog af in Frankrijk ik heb er dan weer 4 maanden afgesloten en het zonnige bergachtige Ardeché leren kennen. Met natuurlijk onder andere leuke mensen die het leventje hier een stuk aangenamer maken. PS ik heb me vorige blog eens vluchtig doorgelezen en heb een aantal spelling fouten ontdekt.. excuses voor het ongemak SCHANDALIG van mij. Dit krijg je als je niet nakijkt na het typen. Maar ik heb besloten om het zo maar te laten. Als het goed is begrijpen jullie wel alles wat ik schrijf en dat is eigenlijk stiekem voor mij het belangrijkste.. SST

Laatste loodjes heb ik bij deze af kunnen leggen en moet in totaal nog 9 daagjes. Hierbij wil ik bevestigen dat ik in mijn examinerende periode ben ingegaan en ik alles afgerond heb! DUSSSSS dat moet gevierd worden natuurlijk! Taart gehaald bij de SuperU en stiekem vuurwerk afgestoken netbuiten de camping. Haha dan valt het nog tegen hoeveel auto s er voorbij rijden op een donker weggetje midden op een berg. Daarna snel weer in de auto en gaan slapen want het zou wel een beetje sneu zijn om voor de laatste daagjes nog terug gestuurd zouden worden.

Voor de rest is een auto ritje met Kyle en Yadira ook een ervaring op zich. Want we gingen gezellig saampjes eten maar daarvoor hadden we eerst natuurlijk boodschappen nodig om te kunnen koken.
We kregen een auto te leen van een collega van hun…. En wat voor een auto… Van binnen een BIG BORDEL oftewel ROMMELTJE! Het duurde eerst al dik een kwartier om weg te kunnen rijden. Toen pas kregen we door hoe de koppeling werkte (ik hielp ook nog eventjes tussen door en trok per ongeluk het bovenste gedeelte van de koppeling eraf). Heerlijke TEAM SPIRIT al zeg ik het zelf. Toen we aankwamen in het dorpje moesten we ook nog een parkeerplaats zien te bemachtigen.
EN EN EN dit lukte met de pech voor een andere Franse Bestuurder want toen hij zijn achteruit rij lichten aandeed om achteruit in te parkeren reed Yadira er vooruit met de auto in. Dit klinkt allemaal heel vaag maar jullie snappen best wat ik bedoel. Boze gezichten vanuit de auto toen we uitstapten gelukkig hadden we een Frans kentekenplaat dus dan zijn we nog een beetje anoniem. Nu ik het nog eens beschrijf besef ik pas hoe gemeen het eigenlijk is.

De laatste weekjes hebben we natuurlijk nog verschillende activiteiten ingevoerd. Waaronder veel feestjes en af en toe een sportief moment! Zo kwamen er nog vrienden van Fanny langs die een paar jaar terug ook in het Aluna animatie team gewerkt hadden. Op het moment van het volleyballen begon het uit het niets heel hard te regenen maar wij gingen natuurlijk hoe dan ook door. Dus dat werd serveren onder een paraplu.

NATUURLIJK GINGEN WIJ VAN CAMPING ALUNA EN DOMAIN CHAUSSY ZIJN WE VOOR JULLIE OP ZOEK GEGAAN NAAR DE MEEST BESTE KLACHTEN! DUS IK ZOU ZEGGEN GA ER LEKKER VOOR ZITTEN EN GENIET ERVAN!
- Na een dagje strand had de familie helemaal genoeg van de vakantie want het strand was te zanderig.
- Toples zonnebaden moet verboden worden want mijn man raakt daar door afgeleid.
- Na een lange reis gehad te hebben van wel liefst 13 uur (plus lang in de file hebben gestaan) Was het voor de familie echt een tegenvaller dat er geen airconditioning buiten aanwezig was.
- Ook hebben we gasten die zich ergeren aan de cultuur dus: …… Alles is in het Frans het eten de taal ik vind het gewoon jammer dat er zo veel buitenlanders zijn. Terwijl ze zelf als toerist bij het desbetreffende land op visite zijn.

Voor de rest zijn er ook gasten die hun hond mee nemen op vakantie. Alles best behalve dan dat sommige echt NIET NORMAAL STINKEN. Er was dus eens een drukke dag in de receptie en toen kwam er een grote tweede Lassie herders hond binnen die niet normaal stonk. Eerst ging hij tegen de receptie balie aanleggen dus konden we hem niet zien. Het stonk alleen echt niet normaal opeens en toen we er achter kwamen en probeerde we de hond eruit te krijgen maar Lassie had een ander idee die rende opeens regelrecht achter de receptie door richting het kantoor van de baas. Wat een schaamte ik honderden keren tegen dat beest lopen praten (smeken) en vast gepakt maar hij ging er liggen en kwam niet meer vooreind. Ik heb toen tegen mijn collega s gezegd (in het Frans) dat er een hond in de badkamer was die stonk. Maar dat kwam over als het regent honden in de badkamer omdat ik het net natuurlijk weer met een ander accent riep en ik worden door elkaar haalde. Uiteindelijk hebben we na anderhalf uur dat beest uit de kamer gekregen. PPFF HONDEN ZIJN NIET ECHT MIJN DING Voor de rest heb ik een eten op mijn voeten ervaring gehad. Dit kwam omdat we een vuilniszak hadden maar daar zat aan de onderkant een gat in. (Maar daar kwamen we achter op het moment zelf HUP al het eten er in en HUP er spetterde wat op me voeten het voelde zo raar want ik had niet door dat de zak kapot was. Toen ik na beneden keek zag ik alle restjes en werd het maar opruimen. HAHA dit is dan weer misschien een nieuwe ervaring misschien word dit nieuwe idee wel de CONCURRENT VAN DOCTOR FISH!

COFFEE THEATER…….. is in Frankrijk heel bekend en werd dus ook extra gedaan op de camping.
Het is een soort Cabaret waar in verschillende scènes voorkomen. Voorbeelden die ze speelde: Een persoon was niet blij met zijn onderste geslachtsvriend en wilde een nieuwe bestellen in New York uiteindelijk gebeurde daar een miscommunicatie er kreeg hij een verkeerde kleur aangenaaid. Het leukste is toch wel de iets persoonlijke thema`s. Zo hadden we Joffrey een jongen in het animatie team toen hij solliciteerde had hij allemaal activiteiten neer gezet op zijn cv. Hij had in het circus gewerkt en hij was een aantal jaren fitnes instructeur. Hij was alleen niet zo heel breed en je zag niet aan hem dat hij allemaal van die trucjes zou kunnen. Dus daar werd een heel verhaal omheen gemaakt wat vooral komisch is voor de mensen er omheen.

COME ON EVERYBODY! Af en toe verbaasd het me nog steeds hoe slecht iedereen om je heen Engels praat! En dat levert soms hilarische momenten op een gast vroeg hoe het werkte met het schoonmaken waarop mijn collega antwoorden YOU HAVE TO CLEAN YOURSELF. Waarop de vrouw Thank you antwoorden en de receptie uit liep. Haha. Iedere keer moeten we ook borg (deposit) vragen aan de gasten. Waar op een man vroeg Deposit can you speak in English please! Terwijl dat gewoon natuurlijk een Engels woord is.

The GAY PARADE natuurlijk moest ik iets van ons Nederland laten zien! DUSSS koninginnen dag opgezocht natuurlijk Amsterdam en ga zo maar verder op google. Op een gegeven moment kwamen we bij de GAY parade uit. En op dat zelfde moment stapte Gay de klusjes man binnen.
(Je spreekt zijn naam uit als GIE)Dus moest Gay de leukste man uitzoeken op de computer. Haha ze keken hun ogen uit na al die gekke mannen.

Zo komt het alles een beetje aan zijn einde. Verschillende dorpen en steden bezocht als ik een vrij dagje had en genieten van de laatste weekjes. Sowieso de Illegale afscheid BBQ was toch wel heel speciaal! Met ze`n alle heerlijk eten muziekje er bij daarna dansen en afsluiter iedereen met een waterpijp in de Jacuzzi met een uitzicht om je heen waar je U tegen kunt zeggen! Laatste werkdagje nog even extra laatste rondjes op de scooter gereden rond de camping. Het was wel weer raar om afscheid te nemen en had het er ook wel op sommige momenten moeilijk mee. Afscheid nemen ben ik nog steeds niet zo goed in vooral als ik me bedenk dat ik sommige mensen helemaal niet meer terug ga zien. MAAR GOED AAN ALLE LEUKE DINGEN KOMEN EEN EIND. En ik heb hier weer veel van geleerd en ik kan vooral heel veel herinneringen mooie herinneringen meenemen. Terug met de trein wat toch op de reclame veel comfortabeler lijkt dan in het echt. Maar goed ik kan weer zeggen dat ik in me leven met de TGV heb gereisd. Als je dan uiteindelijk na 11 uur reizen weer geweldige mensen ziet staan op het perron voelt het ook weer goed om weer in het koude kikkerlandje Nederland te zijn!

JUSQU`A L` ANNÉE PROCHAINE!
Tot volgend jaar in een nieuw land met nieuwe verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

FOLLOW THE DREAM. Zo ben ik weg maar ook weer heel dichtbij.

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 8526

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 20 Mei 2017

Ontdekkingreis Noor 2017 El Sur de Ámerica.

18 Juni 2015 - 18 Juni 2015

Por último, pero no menos importante!

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

La deuxième expérience

01 Mei 2013 - 01 September 2013

Mijn eerste stage reis

17 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Que esperar.. (Nog even wachten)

Landen bezocht: