De nouvelles aventures spéciales de moi§JOUIR - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu De nouvelles aventures spéciales de moi§JOUIR - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

De nouvelles aventures spéciales de moi§JOUIR

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

19 Augustus 2014 | Frankrijk, Ruoms

OIOIOOOIOIOIO of deze blog er ooit op komt te staan is maar de vraag aan de WIFI hier,

Maar natuurlijk schrijf ik er weer één met alle plezier. Daar gaan we weer even kijken waar ik was gebleven. Tussen door heb ik niet alleen hard gewerkt maar ook geweldige dagen gehad. Twee dagen per week ben ik namelijk vrij en kan ik dus uitgebreid genieten van de omgeving, Soleil, de cultuur en de evenementen. Ik heb soms zelfs geen keus om ja of nee te zeggen want ze trekken deze Nederlandse overal naar toe. Zo heb ik al veel verschillende plaatsen gezien waar er gezellige markten bevinden. Ook de route er naar toe is soms waanzinwekkend. Alleen soms krijg ik toch echt kriebels in mijn beuk als ik uit het autoraam kijk tijdens de route en de afgrond die zonder ook maar iets wat bescherming geeft en tegen kan houden. Maar als ik het allemaal vergeet dan is het net alsof ik in de Efteling de attractie droomvlucht herbeleef vooral in de avond als je alle lichtjes van de dorpen beneden kunt zien terwijl jij op een berg er ver boven rijd. Ik ga hier met veel verschillende mensen om van de bar, de receptie, spa en het animatieteam. Af en toe breng ik ook bezoekje aan Kayle en Yadira die een camping naast ons werken.
‘’ één dolle boel dusss’’


Na het werk gaan we ook altijd een feest opzoeken waarbij het leuke is dat je ter plaatsen de helft van het personeel tegen komt. Het is een soort Frans café waar vooral veel Hippies komen en er geen Nederlander te bekennen is. Soms krijg je dan ook gekke momenten. Zo stond er een jongen te dansen en belanden op mijn voeten. Hij reageerde heel uitgebreid in het Frans om zich te excuseren waarop ik antwoorden: PA DE PROBLEM! Het werd even stil en hij keek me gek en begon te lachen. TOI PA FRANCE? Emmmmm no.. Op dat moment begonnen we een gesprek wat zowat de hele avond duurde. Volgens mij was het vooral voor de omstanders een komisch uitzicht hoeveel we gebaarde met handen en voeten. Maar uiteindelijk begreep ik mijn Franse nieuwe mattie heel goed!

WELCOME TO BRULESQUE
Op de camping hebben we 6 shows . In het begin van de zomer gaf ik aan dat ik best wilde mee doen met een show. Samen met Fanny (receptie) Sandy en Eldodie (Spa) deden we mee aan de show Brulesque. Voor de gene die de film Brulesque al hebben gezien weet een beetje waar het over gaat. Het is te vergelijken met de Moulin Rouge met veel dansen en zingen. OEFENEN OEFENEN EN NOG EENS OEFENEN! Uiteindelijk kwamen we bij elkaar en kregen we de rol te horen die je zou krijgen. Ze zeiden in het Frans dat ik de hoofdrol kreeg. Maar ik wist niet wat het woord betekende dus ik zo decord merci. OOOOOW Noor tres bien, cool en nog wat woorden riep iemand. Dus ik dacht ow ik heb vast wel een leuk persoon die ik speel tot dat Fanny het herhaalde in het Engels en er tot me doordrong dat ik nog lang niet klaar was met repeteren. Ik heb uiteindelijk geleerd (na een hoop blunders) hoe je in de lucht draait op verschillende manieren, hoe je stil moet liggen terwijl je op word getild door een groep voor de rest moest ik met me n benen in de lucht op een stoel liggen en ga zo maar door.(DRAMA) Ook het verliefd kijken naar iemand waar ik geen zak om geef was nieuw plus fake zoenen. Het is wel grappig we draaien de hele tijd om elkaar heen en dan vangt hij me op en is het de bedoeling dat iedereen denkt dat we heerlijk lopen te smakken. Maar uiteindelijk ging het allemaal goed & WERD HET TIJD VOOR HET ECHTE WERK NAMELIJK DE SHOW ZELF!

Pfffff wat een ge stres komt daarbij kijken achter de schermen is het een groot kippenhok waar iedereen door elkaar loopt, kostuums zoekt, make-up op doet en nog even de laatste dansen of tekst doorneemt. EN DAN HET MOMENT rook kwam overal waar je kon kijken en de muziek ging aan. Het ging allemaal top tot dat ik op het einde in ongeveer 1 min moest omkleden en in een glitter jurk zou moeten verschijnen. Toen ik dat ding aan had zat het al niet zo GEWELDIG maar goed iedereen riep dat ik alweer op moest dus ging ik er maar snel vandoor. Tijdens het dansen had ik niks door tot dat er een tegenspeler opeens wat probeerde duidelijk te maken. Ze wijste naar me n topje dus ik keek naar beneden ENJAWOOR ik kwam er achter dat ik de hele tijd de show aan het stelen was met mijn BH die iedereen kon zien doordat me topje was afgezakt. En ik dat ding (het topje) de hele tijd omhoog te trekken zonder succes want het ging alleen maar sneller naar benende. ALTIJD BLIJVEN LACHEN AL STA JE HALF NAAKT….. Moeders en oma roepen altijd denk dat de ander in z’n naakie staat dan valt dat van jou altijd nog wel mee. Kreeg gelijk een ingeving dat als hun het zelfde dachten dat ze er niet veel naast zouden zitten. UITEINDELIJK na dat we klaar waren hebben we er iets op bedacht. Het jurkje is helemaal genaaid op de maat en voor het omkleden heb ik nu nog 1 liedje extra om te verkleden. DAT SCHEEELT WEER EEN LINGERIE MARIJKE MODELLEN CARRIERE OF EEN BH FOTOBOEKMOMENT VAN EEN TOERIST TER PLEKKE. De shows hierna gingen super ik zing nu zelfs in de show dus alles went met of zonder glitter jurk die afzakt.

Voor de rest hebben we af en toe speciale gekke gewoontes en kun je mee rijden met de hoofdanimator richting je Mobile. Maar niet in de auto natuurlijk… Je kunt heerlijk een tour maken zittend op de motorkap. Een gevoel van relaxen is het zeker behalve dan de camping die je aanstaart.

KLACHTEN KLACHTEN KLACHTEN het is om gek van te worden. Het enige wat Nederlanders goed lijken te kunnen hier is klagen: Geen mooi weer, maar 6 shows en we blijven 2 weken, te veel zon, We hebben geluidsoverlast, te ver achter de camping, we hebben aangegeven dat we naast elkaar willen en nu staan we achter elkaar, Ik heb ruzie met me n vrouw en eis een nieuwe mobile home. BLA BLA BLA ga zo maar door je kunt het zo gek niet bedenken of ze komen naar je toe: of te wel NOOR ONZE VAKANTIE MOET GERED WORDEN wij hebben dit probleem en vanaf dat ze het zeggen is het de mijne. Mensen sparen hier het hele jaar voor en als het dan even niet gaat zo als het zou moeten lopen dan is klagen de makkelijkste oplossing voor iedere irritatie. (schreeuwen, huilen en bozen gezichten) Het kan allemaal. Maar als het probleem opgelost is krijg je soms ook veel liefde, gratis drankjes en een glimlach terug dat is toch uiteindelijk toch wel een kick en oplossingen zoeken is ook niks mis mee. Al voel ik me soms eerder een tweede Dokter PHIL dan een receptioniste.

ZOEKEN VOOR EEN SELFIE
Niet alleen hebben we de peps (golfkarretje) om mensen uit te checken.. Maar ook een scooter normaal gesproken.. tot dat er op een ochtend gevraagd werd waar die desbetreffende scooter was.
SPOORLOOS op de plek waar de scooter moest staan daar stond geen scooter. DUSSSSS in paniek want de sleutel was er wel gewoon. Zoeken zoeken in alle hoeken ik zag al een één of andere zwerver met onze scoot in gedachten van de berg af gaan. TOT HET MOMENT aanbrak en naar voren kwam wie deze verschrikkelijke daad veroorzaakt had…. Het was de chef van het restaurant (bekend vanuit een eerdere blog de man met de ALLERGIEK plus de stem die me doet denken aan de lilliputter van de Games of Thrones ) Het gebeurde uiteindelijk maar voor 1 ding en dat was de SUPER SELFIE met de scooter maken. Uiteindelijk heeft hij zijn selfie en wij onze scooter terug EIND GOED AL GOED!

Serieus blijven is niet altijd het makkelijkste wat er bestaat. Vooral als de mensen denken dat iemand bijna dood gaat in de show. En ondertussen de gene zelf in de show roept dat hij een hamburger met friet wil bestellen. (met ze`n gezicht naar ons toe zodat de rest het publiek het niet kan zien)

DUCK TEAM ALUNAS
Af en toe kom ik buurten bij de SPA en de rest van het personeel. Één avond hadden we een diner bij de SPA en hadden ze kleine tappas gerechthes gemaakt en terwijl we aan het eten waren hadden ze het over Conard dit deed me denken aan Conar van de jeugd serie Beugelbekkie & na een poos vroeg ik maar naar de daadwerkelijke betekenis van het woord. ASSHOLE was het antwoord en daarna moest ik leren om het zo gek mogelijk uit te spreken. Nou daar ging ik hoor! HUPLA en ze kwamen niet meer bij van het lachen. Hierna bukte Eldodie en er zat wat boven haar kont dus ik probeerde dat uit te leggen in het Frans/Engels dus ik riep ABOVE TON GQ maar hier uit kwam Boeve my guy.
Dat eet m`n kont betekend. Nou dat kreeg ik dus vanaf die avond alleen maar te horen en hadden we afgesproken dat ik een fles wijn zou krijgen als Boeve my guy zou roepen tijdens de show als ik gelift zou worden. Dit heb ik toe eenmalig gedaan voor de lol. GEHEIMPJE..ssst van het Conard team.2014

LAATSTE BELANGRIJKE WEETJE.
Mon parents arrive icci Voila dat was een top week met veel activiteiten van lavendel museums, kanoën, plaatsen bezoeken en ga zo maar door! ~IN één WOORD TOP~ Wat hou ik toch van mijn familie! Dat mogen jullie best weten haha! Maar ik zie jullie weer over 2 weekjes dussssssssssss
TOT SNELLLLLLOS! Big bisouuuuuu!

  • 19 Augustus 2014 - 12:45

    Jaap:

    Hee kanjer wat een leuk stukje weer wij hebben het natuurlijk ook erg leuk gehad die week wij houden natuurlijk ook veel van jou entellen af zie je snel weer liefs pa

  • 19 Augustus 2014 - 16:42

    Oma:

    Goh lieverd wat heb je weer leuk geschreven en fijn
    dat je daar zo'n lol hebt gehad maar deze oma
    is zooooooo blij dat je over 2weken weer bij ons bent!!!!!
    dikke knuf

  • 19 Augustus 2014 - 20:29

    Afra:

    Hoi Lieve Noor,

    Wat heb ik opnieuw genoten van al je verhalen. ( super mouse Herman Brood) ga zo maar door. Jaap en Diana zijn nog bij ons geweest met heel veel mooie foto's van jullie allemaal inclusief je stoere broer in de Provence, op de tractor en allerlei mooie hoekjes waar jullie geweest zijn, ik kan mij voorstellen dat je het daar erg naar je zin hebt in zo een mooie omgeving. Uiteraard kwamen ook de filmpjes langs van je optreden. Het zag er geweldig uit ik wist niet dat je zo goed op die hoge pijlers kan dansen. Wat is het toch weer snel omgegaan en wij kijken alweer uit om je in het echt een dikke knuffel te geven Nog heel even hoor en dan zit het er weer op. Geniet er nog maar even van. Liefs Afra

  • 19 Augustus 2014 - 21:40

    Diana Goossens:

    Hoipipelepoi!!!!!! De laatste loodjes wegen het zwaarst... (voor jou of voor ons???) Wat heb je een fijne zomer gehad daar in dat mooie Frankrijk met al die lieve gekke en mooie mensen, toen we even in jou wereldje mochten kijken hebben we superrrrrrrr genoten!!! 1 september schiet alweer op waar we erg naar uit kijken, maar ik kan me indenken dat je daar met gemengde gevoelens misschien met een traan wegpinken weggaat... dit is wéér een ervaring die je in je rugzak stopt en niemand je meer af kan nemen!!! Nou moppie veel plezier nog en tot gauw!!!
    xxx Mama

  • 20 Augustus 2014 - 19:21

    Edy Peerdeman:

    Hey Noor heerlijk die verhalen van jou. Ik heb met een lach op mijn gezicht alles gelezen! Geniet nog lekker want het eind van deze stage is alweer in zicht. Dikke kus van ons de Peertjes uit Grootebroek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

FOLLOW THE DREAM. Zo ben ik weg maar ook weer heel dichtbij.

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 8542

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 20 Mei 2017

Ontdekkingreis Noor 2017 El Sur de Ámerica.

18 Juni 2015 - 18 Juni 2015

Por último, pero no menos importante!

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

La deuxième expérience

01 Mei 2013 - 01 September 2013

Mijn eerste stage reis

17 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Que esperar.. (Nog even wachten)

Landen bezocht: