Zowat mijn verhuisdiploma in de Pocket - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu Zowat mijn verhuisdiploma in de Pocket - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

Zowat mijn verhuisdiploma in de Pocket

Blijf op de hoogte en volg Noor

01 Juli 2014 | Frankrijk, Ruoms

RETTEKE TET IK WIL NOG NIET NAAR BED!Ja dit is nog steeds een hele opgave… Zoveel om mee te maken dat het moeilijk is om mijn Tweepersoonsvriend bed op te zoeken! Ik heb jullie al weer een hele tijd niet geschreven dus nu komt het hoor IK HOOP DAT JULLIE ER KLAAR VOOR ZIJN WANT IK GA VAN START!

Detail 1) Ik moest gaan verhuizen….. voor Stromae en zijn medeartiesten. Zoals veel van jullie wel weten had ik een eigen appartementje. Die moest ik gaan verlaten voor het festival dat op de camping plaats ging vinden. Dus alles inpakken en vertrekken. Dit voelde wel een beetje raar want je hecht al heel snel aan je eigen plekkie! Na deze tijd kunnen ze bijna mijn verhuiscertificaat wel tevoorschijn toveren! Ik verhuisde naar de appartementen boven de supermarkt samen met mijn collega s van het restaurant, people uit Slowakije voor de schoonmaak ,Supermarkt, tuinwerkzaamheden en animatie. Lekker opgepropt op verschillende kamertjes bij elkaar. Ik sliep bij twee andere Nederlandse meiden op een kamer. Het voelde een beetje als een weeshuis zoveel mensen bij elkaar. Als je naar buiten ging zat er altijd wel iemand op de trap dus lekker sfeervol. Plus verschillende culturen bij elkaar en dus werden alle talen door elkaar gesproken bijna om Greasy van te worden.

Detail 2) TRAVAIL TRAIVAIL TRAVAIL! Ja dit gebeurd nog door alle regels door. Je kan geen betere collega ’s wensen! Allemaal knettergek, en ik kan elke dag wel weer ergens om lachen met ze.
Zo zingen we af en toe zo hard mogelijk mee met de radio en ontstaat er NOGA gooi gevecht als we als cadeau een zakje noga krijgen van de touroperator!(NATUURLIJK WEL ALS ER GEEN GASTEN IN DE RECEPTIE BEVINDEN) Het gaat veel beter met mijn taal ik versta al een hele hoop kan er zelfs op antwoorden. Alleen die uitspraak levert soms weer schaamtelijke/komische momenten op. Namelijk tijdens een check out gaf ik de BORG terug maar als je caution verkeerd uitspreekt kom je uit op varken. Dus HUP Noor doet een poging Frans waarna mijn collega niet meer bij komt van het lachen. De gasten keken ook een beetje verbaasd dus vroeg ik maar om verbetering. Later hoorde ik dat ik HÉ HIER HEB JE JE VARKEN gezegd heb tegen de gasten OEIII dat moet ik toch nog even goed repeteren.

Na deze verschijning is mijn Frans wel al verbeterd ik heb al veel gasten in het Frans kunnen inchecken! (Als ze me niet begrijpen dan show ik mijn spiekbriefje) Dus dat gaat top! Ik mocht zelfs de O zo speciale meneer inchecken namelijk monsieur Baise (spreek je uit als Bes) HOE bijzonder die was kwam ik pas achter na de bijzondere uitcheck gebeurtenis . Monsieur Bess betekende namelijk in hier in Frankrijk Mister Fuck dus om een lachbui te kunnen voorkomen stuurde ze mij er op af!

Detail 3) KOM VAN DAT DAK AF MUIS!(SOURIS) Tijdens het middag eten zaten we heerlijk rustig te genieten van ons eten en plotseling werd dit verstoord door de imitator van Herman Brood genaamd MOUSE. Die net op het moment boven ons van het dak sprong en terecht kwam op 1 van de meiden van de SPA. Na gegil van ons allemaal kwam de kok naar buiten met een spatel in zijn hand en eindigde het leven van onze springer. Wel heel zielig maar het moment van die helde sprong vergeet ik niet meer!

Detail 4) UITCHECK AVONTUREN….. Zoeken.. zoeken… zoeken.. in alle hoeken. Tijdens de uitcheck moet je alles controleren maar wat vind je toch dingen verschillende dingen. Zo heb ik mensen er op moeten wijzen dat ze hun sokken onder het bed moeten halen en zelfs een condoom. Ik denk dat die mensen bij de volgende vakantie ook nog extra controleren onder het bed van de speciale gebeurtenis. NOG STEEDS hebben we de peps (golfkar onder onze beschikking) & NOG STEEDS gebeuren daar avonturen mee.

Zo hadden we een dag dat de accu bijna leeg was maar ja Wij (Fanny en Noor) dachten toch echt niet te gaan lopen. Zo gek zijn we ook weer niet. Nou daar gingen we dan hoor twee heldinnen in de bijna lege golfkar. Wat een lol hadden we als we gingen realiseren dat dat ding opeens er mee op kon houden. Tot dat we de berg trotseerde en langzamer begonnen te gaan. En jawoor de berg nam de macht over ons karretje omdat we toch echt LOW battery hadden. Zo snel als ik kon trapte ik de rem in en stonden we stil. Heerlijk natuurlijk als je ook nog auto s achter je heb staan wachten. Maar goed die konden er gelukkig nog net op tijd langs en wij maar doen of we alles onder controle hadden. Maarja dat ding moet toch echt op een 1 of andere manier van die berg af. Dusss wij hadden het geweldige idee om te gaan duwen Fanny begon achter en ik liet langzaam de rem los. Maar dat ging niet bepaald erg dus ging ik ook helpen. EEN FORMIDABLE MAL IDEE Want dat ding is natuurlijk veel zwaarder als ons en toen we de handrem eraf haalde kwam pas echt de snelheid naar boven. En dus nam hij ons met volle vaart mee naar beneden van de berg af. Gillen als een malle en uiteindelijk lieten we het los waarna ons carretje met volle vaart tegen de zijkant van de berg aan kwam. Dit was werkelijk ons gelukmomentje want al hadden we er niet aan getrokken dat had onze Peps de afgrond in gegaan tegen de OZO dure De luxe Mobile Home. ( Zo`n intiem bezoekje aan een Mobile Home stond verre na niet op mijn verlang lijstje.) Dus na stilstand haalde ik snel hulp er bij waarna we na een half uur weer veilig en ongemerkt achter de receptie balie stonden. De enige reactie wat we kregen was WOOW WAT RAAR DAT JULLIE ZO DICHT BIJ DE BERG ZIJN BELAND.

Maar wij wisten natuurlijk wel beter. Oké goed dit blijft tussen ons sssssssssssssssssssssssssssssssst!

Detail 5) TOERISTISCHE TREKPLEISTER…Het leuke is dat je nog steeds een band opbouwt met de gasten. Zo heb ik al met een paar families een heerlijk drankje gedronken of aangeschoven tijdens een leuke activiteit. Ook zijn er mindere momenten bijv. tijdens voetbal je zit daar in je vrije uurtjes helemaal in het beeldscherm zowat om je land van afkomst de finale in te supporten. Maar helaas zien sommige mensen dat ook als een bedenk zoveel mogelijk vragen aan een vreemdeling uurtje die toevallig op de zelfde camping werkt waar ze verblijven. EN JAHOOR: Waar woon je/hoelang/wat/waar/hoe/hoeveel en ga zo maar door kreeg ik om mijn oren geslingerd. Ik gaf natuurlijk gewoon aardig antwoord. Maar daarbij gaf ik wel steeds een hint dat ik verder wilde kijken. Dit kwam niet zo over want ze ratelde maar door waardoor ik over voetbal begon. Dit had ik niet moeten doen want toen kreeg ik nieuwe vragen: Wie is die speler/ Wie vind jij de beste/ hou je van voetbal/ Kijken ze bij jou thuis ook voetbal. PFFFFFFoe opeens was ik blij dat ik de tweede helft een ander plaatsje kon zitten bij mijn Franse vrienden. Die me alleen maar aan het pesten waren als de bal richting het Nederlandse doel kwam en vol op SUKKELS begonnen te roepen. Maar goed beter dit dan anders!!

Detail 6) TAAL MISVERSTANDJES.. Het aftersun/ apre soleil moment. Ik kan het op de camping heel goed vinden met Joffrey hij werkt als tuinman op de camping is 22 jaar en spreekt geen woord Engels. Toch communiceren we als de beste en dat zorgt heel vaak voor rampzalige lach momenten. In de eerste paar weken kwam hij af en toe langs op samen limonade te nuttigen terwijl we zoekend naar woorden via Google translate een gesprek vormde. Een paar weken later kwam ik terug van het zwembad en stond hij zwaaiend op het terras van de waar ik toen nog wonende appartementen. Hij riep Soleil Soleil crème dus ik dacht dat hij zonnebrand bedoelde.. Want hij zag eruit als een loslopende Kreeft. Ik kwam terug met een paar verschillende factor flessen in me n handen waarop hij reageerde NO factor NO factor. DUSS toen brak me klomp geen factor erin hoe rood wil je worden vriend. Ik zei NO CREME SOLEIL AUW AUW POUR TOI.. En toen ging het belletje rinkelen. De aftersun natuurlijk! Een beetje stom maar het zag er op het eerste gezicht uit of hij verder wilde gaan zonnen.

Maar goed het kan altijd erger met blunders. Toen ik met andere toeristen ging pokeren vroeg er een gast waar ik woonde. Ik antwoorden dichtbij Amsterdam waarop ik vroeg of hij wist waar het was. Als antwoord kreeg ik OUI OUI ofcourse Amsterdam Engeland is zo n nice land om in te wonen toch! Nooit gedacht dat mensen Amsterdam met Engeland zouden koppelen maar dit is toch echt daadwerkelijk gebeurd.

Voor de rest kennen ze hier:
#Geen NODI van vroeger maar word het kinderfiguur hier OUI OUI genoemd.
# Cheque Vacances dit is een check waarmee ze kunnen betalen en waarbij de werkgever 20% of meer van de vakantie betaald ( Dit moeten ze ook toepassen in Nederland)
# PIPI de heldin van vroeger met twee Orange vlechten recht ophoog kennen ze hier niet.
(toen we op het terras zaten en ik een oude vrouw met rood vlechtjes in zag zitten, kon ik het niet laten op haar de DEUXIEME pipi te noemen) Alleen Pipi betekend hier plassen dus dachten ze dat ik moest plassen in plaats van dat ze de Link legde met de echte persoon.

Detail 7) Als 1 na laatste weetje moet ik natuurlijk vertellen over het festival want wat was dat SUPPA! Zoals veel van jullie wel weten heb ik de avondmens genen in me en kom ik helemaal tot leven! Vooral als er een festival te bekennen is wint het feestje van de dagelijkse nachtrust. Het wakker worden was nou niet bepaald mijn ding.. Maar O O O wat heb ik genoten.

Het Aluna festival word jaarlijks hier op de camping Aluna Vacances gehouden. Ik mocht de 7de editie van het spektakel meemaken! JA JA! Dus kwamen hier 12,13 en 14 juni rond de 20.000 mensen met verschillende tentjes die hier heerlijk van de partydays kunnen gaan genieten. Met namen van artiesten onder andere: STROMAE – TEXAS – DETROIT ¬– BERNARD LAVILLIERS – ZAZ – BEN ONCLE SOUL – GAETAN ROUSSEL – FFF- BIGA RANX – BABYLON CIRCUS – FLAVIA COELHO.. Misschien zegt het jullie wel helemaal niks (MIJ EERST NAMELIJK OOK NIET) maar op het moment waren het stuk voor stuk bandjes en muziekanten waar je sowieso een dansje op kan wagen! Het festival duurde 3 dagen/De eerste dag Reggae / De tweede dag commercieel/ De derde dag Salsa plus rock! http://www.aluna-festival.fr/pages/accueil/bienvenue.php

De dagen vlogen voorbij en ik heb natuurlijk weer worden bijgeleerd namelijk A POIL. Dit betekend `naakt `en schijnen de Fransen uit het niets te schreeuwen als ze het naar hun zin schijnen te hebben met een drankie op. Haha ik moest dat natuurlijk even na doen waardoor de dronken vrouw naast me extra hard begon te schreeuwen en te dansen. JA JA dit was het moment want na die tijd deed ik niet normaal hard mee met APPohooolllll! Na deze schitterende dagen heb ik weer te gekke mensen kunnen leren kennen!

ZOOOOOOO dit is echt een hele zoot info die ik even aan jullie geef. De laatste weetjes zijn dat ik heb leren zoenen hier. Naja LEREN zoenen. Ik vind het hier maar AKWARD iedereen zoent elkaar en dat geeft niet want in Spanje gaf iedereen elkaar altijd 2. Maar hier geld het net eventjes wat anders. Soms ½ of 3 je weet het nooit. Dus zoende ik bijna 1 van de werknemers op ze n mond omdat we ieder een andere kant op gingen. LEKKER hoor Iedereen lachen nouuuu weten ze hoe vreselijk ik het vind en roepen ze meestal extra als ze me zien Un, DEUX of TrOis grosssss besoux. Haha stiekem vind ik het wel handig!

DIT WAS HET WEER ik heb echt zero wifi dus ik probeer jullie nog op de hoogte te houden binnenkort! Voilá AU REVOIR! De Mazzel & A BIENTÔT!

  • 02 Juli 2014 - 00:35

    Pa Enma:

    Hoi kanjer we liggen net in bed en hebben net je verhalen gelezen. We hebben er weer heerlijk om gelachen en genieten van jouw avonturen. We kijken er weer naar uit om je verhalen in het echt te horen. Ik zou zeggen welterusten neem je rust en tot gauw xxxxxxxxxxxxxxxxxxx pa

  • 02 Juli 2014 - 14:49

    Oma:

    Zoooooooooooooooooo
    Dat was me een verslag
    Oma heeft ervan genoten,wat heerlijk dat je zo'n lol
    hebt daar
    De helft zit er alweer op he lieverd,voor jou te vlug
    maar ik vind het wel fijn om je over een tijdje weer te zien
    Dag moppie ik mail je weer,dikke knuffel, oma

  • 02 Juli 2014 - 18:41

    Monique:

    Hahah leuke verhalen noor! xx

  • 15 Juli 2014 - 19:23

    Roos:

    Hey lieverd,

    Waaaaauw wat een enorm lang maar leuk bericht!
    Ik zat weer te gieren van het lachen, kan bijna niet meer wachten tot je terug bent :)

    Heel veel plezier nog de laatste weken en geniet er van!

    xxxxxx Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

FOLLOW THE DREAM. Zo ben ik weg maar ook weer heel dichtbij.

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 8530

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 20 Mei 2017

Ontdekkingreis Noor 2017 El Sur de Ámerica.

18 Juni 2015 - 18 Juni 2015

Por último, pero no menos importante!

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

La deuxième expérience

01 Mei 2013 - 01 September 2013

Mijn eerste stage reis

17 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Que esperar.. (Nog even wachten)

Landen bezocht: