Le début de quelque chose de nouveau..... BEGIN - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu Le début de quelque chose de nouveau..... BEGIN - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

Le début de quelque chose de nouveau..... BEGIN

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

13 Mei 2014 | Frankrijk, Ruoms

Boe…………DAAR BEN IK WEER

Hierbij geef ik nu de nieuwe ins and outs van de komende daagjes in het o zo zonnige La France. Het echte begin hoor dus ga er maar weer even lekker voor zitten. Pak vooral een chipje erbij want dat heb ik op dit moment ook! (Heerlijk zo n samen zijn gevoel haha) De eerste avond begon al goed samen met Veronique (de buurvrouw) en haar vriend gezellig drankjes gedronken. Daarna snel me bedje in en HUP me wekkertje ging na een paar uurtjes weer af. Daar stond m’n eerste werkdag voor de deur dus snel die al zo geweldige Vacansoleil kleding weer aangetrokken en richting de Receptie.

PREMIER JOUR
Daar waren twee hele vriendelijke vrouwen die me gelijk 3 zoenen gaven en uitgingen leggen wat ik nou zo allemaal ging doen deze zomer. Eerst kreeg ik alle informatie over de camping te horen in het Frans. Daarna liet ze het reserveringssysteem zien en tot slot hoe je reserveringen maakt. Daarnaast leerde ik nog de administratieve vaardigheden en noem maar op. Vond het wel interessant maar was toch wel blij dat ze het UNICAMP systeem kon uitleggen in het Engels. Ik had al een keer examens gehad over dit zelfde systeem dus ik wist er al wat van af! (lucky me) EN DAN ja ja het echte werk tijdens de check outs hebben we GOLFkarretjes dit is nodig om zo snel mogelijk mensen te kunnen uitchecken en al zouden we al het werk lopend moeten verrichten dan duurt het nog al lang. De klant is de KING dus kan je niet lang laten wachten. Eerst kreeg ik een prachtige rondleiding over de camping en daarna mocht ik zelf een ritje maken. Het scheelde dat ik al mijn rijbewijs heb en dus al enige rijervaring heb kunnen opdoen in dit afgelopen jaar. Hierin heb je ook enige gewenning aan vaardigheden die je toepast, dus zonder dat ik het doorhad ging ik bij het afslaan met mijn had naast het stuur…. (Maar een richtingaanwijzer zat er natuurlijk niet) Failll Het schepte wel gelijk een band want daardoor konden we tijdens de rit om van alles lachen. Later nog een paar gasten uitgecheckt en de mobilehomes gecontroleerd en de eerste dag was alweer voorbij.

EVEN VOOSTELLEN
In het kort vertel ik even wie iedereen is! Dat is altijd handig dan weten jullie waar ik het over heb! Beginnend met het ANIMATIE we zitten nu in het voorseizoen dus vandaar dat het nu alleen twee jongens zijn plus Veronique. Je kunt de hoofdanimator vergelijken met John Travolta. Hij heeft altijd zijn haar strak in de gel naar achter en netjes gekleed. Ik wist in het begin niet echt wat ik er van moest vinden. Hij vond zich zelf nog al geweldig en zulke mensen schrikken me een beetje af!
Maar hij is in de loop van de tijd echt een topper geworden. We gingen zelfs met z’n alle sporten. Ook hebben we naast ons een Bob de Buurman (Marley!) Deze benaming heeft hij te danken aan de niet normale wiet lucht die hij produceert als de deur van hem openstaat. Ik wist alleen in het begin niet dat hij de jongen was van het restaurant waaraan ik me al had voorgesteld . Dus toen ik tijdens me vrije dagje aan het zonnen was zonder lenzen in sprong ik op om me voor te stellen. Maar toen ik dichter bij kwam was hij het dus en kon hij me al. Ik probeerde het uit te leggen dat ik me lenzen niet in had. Met een beetje uitleggen in het Frans kwam er iets uit en begon hij te lachen maar of hij het nou snapte weet ik niet. VOORDEREST zijn er nog veel meer mensen maar dat komt later wel!

BON APPÉTIT
Tussen de middag eten we altijd rond 12 uur met alle werknemers in een grote ruimte. Hier komt al het campingpersoneel bij elkaar van schoonheidsspecialisten, schoonmakers, bouwvakkers, receptiemedewerkers tot horeca en receptie personeel. ‘Één dolle Franse boel dus want vooral als je daar als Nederlandse zit is het best een groot onverstaanbaar kippenhok. Hierdoor heb ik me wel gelijk kunnen voorstellen aan iedereen en wist ik ook gelijk wie er allemaal werkte.
In de avond ging ik gezellig met Veronique dineren in het restaurant spannend want wat zouden we voor eten kunnen verwachten…. We gingen zitten en ze vroegen of we wat wilde eten en bij het antwoord oui, kwam er binnen 2 minuten een jongen (Bob de buurman) uit de keuken die ons een bord met pizza en salade voorschotelde! Na dat we klaar waren met eten begon de vrouw achter de bar wat te roepen in het Frans. Ze keek wel richting onze kant maar ik dacht dat het bedoeld was voor iemand achter mij dus draaide ik me om. Ze bleek wel tegen ons te roepen want na dat ik me weer terug draaide kwam ze bij de tafel staan en zei ze dessert ijs with fruit! Waarop we natuurlijk oui antwoordde. Stiekem zag ik het heerlijke ijs met vers fruit al voor me. Maar toen ze terug kwam uit de keuken had ze twee MONA toetjes meegenomen
(Dat kan natuurlijk ook nog!)

AMIS FRANCAIS
De mensen zijn hier over het algemeen heel aardig en behulpzaam en zeggen bij alles Bonjour en Ca va. Echt altijd ca va… ik vind het eigenlijk geen meerwaarde hebben want ze zeggen het zowat bij elke standaard zin als je ze ziet. Dit is het zelfde als Guapa in Spanje in het begin denk je dat het bijzonder is maar als het dagelijks gezegd word is het meer een gewenning.

In deze dagen heb ik ook een band op gebouwd met de gasten elke avond hadden we een quiz in het restaurant en daar deden we ook met volle overtuiging aan mee. Als je denkt dat je van de animatie niets leert heeft het mis.. . Het is goed voor de opfris ontwikkeling. Allerlei vragen vlogen ons om de oren over topografie, biologie, wiskunde, famous people, gebeurtenissen, muziek en geschiedenis! Best een leuk als toevoeging van je vrije avond. Het leuke is hoe enthousiast en fanatiek die Franse bij elkaar zijn en dat iedereen van jong tot oud mee deed. De jongste hielden de antwoorden in de lucht dus moest wel goed me best doen want wat waren ze happy als er een antwoord goed was.

AAN DE POKER PLUSDISCO.
Jaaa ook ik moest er aangeloven pokeren. Na dat het uitgelegd werd in het Frans kon ik er nog moeilijk inkomen maar na een paar rondjes bleek ik opeens de goede kaarten in mijn hand te krijgen. Dus won ik de rondjes en werd het opstapelen met de pokerchips. Dat geeft je stiekem toch wel een machtig gevoel! Ik snap nu wel dat mensen verslaafd kunnen raken aan dit spel want zelfs ik stond te popelen om naar een echt casino te rennen. Ook het bluffen ging me wel aardig af al zeg ik het zelf . De mensen zaten zo in dat spel dus ging het eigenlijk vanzelf en je wilt natuurlijk niet dat een Fransman van je gaat winnen. Jammer genoeg gebeurde dit uiteindelijk wel. Dus moesten we een paar keer dezelfde avond het woord loser aanhoren. NAJA als die man zich hierdoor geweldig voelt vind ik het allemaal prima. De gasten gingen de volgende dag weer richting huis en kwamen nog naar me toe om persoonlijk gedag te zeggen en me succes !Ik kreeg zelfs van een ander stel op de camping een dikke knuffel en zeiden dat ik zo moest doorgaan. ALTIJD LEUK OM TE HOREN!

DE LAATSTE DINGETJES
Ook zijn ze er achter gekomen dat ik allergisch ben voor garnalen. Toen ik het aangaf en vroeg of hij mijn schattige kleine garnaal wilde reageerde hij niet. Maar na allergique te hebben herhaald. Pakte hij zo snel mogelijk het de vissoort van het bord af. En moest lachen en gebaarde ALLERGIEK ALLERGIEK en dan met een opblaashoofd gezicht erbij! Vooral van hem vind ik het meer dan grappig! Hij is het hoofd van het restaurant en ziet er gewoon uit maar wanneer hij begint te praten krijgt hij een stem van een kabouter. (Dit doet me denken aan de lilliputter van Games of Thrones)
Wel zielig want hij kan er zelf ook natuurlijk niks aan doen. Hij is echt ontzettend lief en steeds vrolijk dus een beter persoon aan tafel tijdens het eten kun je niet wensen!

TOT SLOT de franse MOUNT EVEREST beklommen.
Zooooo ik kan weer trots op mezelf zijn. Samen met een meisje van een andere camping hebben we gister op onze vrije dag geshopt en niet zomaar de tocht afgelopen want we moesten er op uit voor BOODSCHAPPEN. Eerst even in het stadje Ruoms geweest waar ik twee paar schoenen in de wacht heb kunnen slepen. Daarna naar de buurtsuper. Die winkel heeft echt ALLES het was een soort media markt en hele grote Appie in één. Een stokbrood met speculoos en een drankje op het terras was de traktatie voor in de pauze. Dusss daarna was het weer zo ver omhoog met de bij elkaar ieder 12 kilo tas plus de berg op was niet bepaald mijn ding. (De camping bevind zich op een berg) Vandaar die tocht. Eenmaal bijna boven gekomen kwamen we nog een oude herder tegen met zijn geitenkudde en hond. Hij moedigde ons aan en zo kreeg ik echt het HEIDI IN DE BERGEN GEVOEL………………………..

THE END voor voorlopig!
Dit was het weer even voor nu Á RAPIDE (tot snel)

• 13 Mei 2014 - 20:10

Priscilla:

Kingsland partner!
    Leuk dat je het naar je zin heb!
    Gekke Fransen ook ;) Allergiek! Beetje Marc(ametlla) idee krijg ik erbij ;)
    Have Fun!

We zien je snel weer
    Xxxxxxx

• 13 Mei 2014 - 20:36

Noor Goossens:

Haha Ja klopt Priscil! haha Alleen dan een ander taaltje!
    Hoop dat bij jou ook alles toppie gaat! Zo stom ik ga echt
    alles vergelijken van Spanje omdat het toch nog wel blijft hangen in je gedachten,.!
    Thanks Sammie! Jaaaa hopelijk vliegt de tijd om dan zie ik je snel weer XX

• 13 Mei 2014 - 23:08

Jaap:

Hee kanjer.

Tjee wat een verhaal maar wat leuk om te lezen.
    Heb je natuurlijk net gesproken op skype en ben blij dat het goed met je gaat.je krijgt wel lekkere kuiten van dat dorp waar je zit als je elke keer heen en weer moet. En garnalen.................... vreemd verhaal want ik ben er ook alergiek voor, maar ik heb zelf wel een kleine garnaal waar ik nooit last van heb .hee mop ik zou zeggen blijf lekker schrijven en hou ons op de hoogte en ik hoop snel weer van je te horen . Liefs barba papa

• 13 Mei 2014 - 23:42

Noorie:

Hahaha Barbara papa
    GEWELDIG! Jaaaa dat van die garnalen
    heb ik mooi door jou gekregen.. En bedankt eh
    was geweldig om mijn ouwe gekkies thuis
    weer even te kunnen zien via Skype!!!!
    Tot snel over 16 weekjes! Dikke koesssss

• 14 Mei 2014 - 02:27

Kangaroo:

Topper ben je! Ik heb weer genoten van je blog.

• 14 Mei 2014 - 09:09

Noorie:

Ehm en wie ben jij?

• 14 Mei 2014 - 21:01

Noor Goossens:

OOOOOOOOOOW Marjolijntjeeee jij bent het! helemaal uit Ausieeeeeeeee
    haha sinds wanneer ben jij zo dierachtig geworden! haha

• 05 Juni 2014 - 16:55

Roos:

Hey lekkere avonturier van me!
    Ben weer helemaal bij hoor, zal straks nog even je laatste blog lezen dan loop ik helemaal op schema.
    Wat maak je toch allemaal leuke dingen mee, ik heb er weer erg om gelachen topper!

In je laatste blog zal ik even uitgebreid reageren :)

xxxxx

Tags: Frankrijk