DROOM DENK DOE| rêver pense faire - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu DROOM DENK DOE| rêver pense faire - Reisverslag uit Ruoms, Frankrijk van Noor Goossens - WaarBenJij.nu

DROOM DENK DOE| rêver pense faire

Door: Noor

Blijf op de hoogte en volg Noor

07 Mei 2014 | Frankrijk, Ruoms

Goedeeee middag alle mensen van het GOEDE leven….!

Hier ben ik dan alweer om jullie allemaal vervelend te spammen met me n nieuwe verhaaltjes. JAJA na een paar maandjes weer terug te zijn geweest in Nederland kreeg ik weer een envelopje met VACANSOLEIL erop dus dan maar even checken en dit keer werd het het zuidelijke dorpje Ruoms in Zuid Frankrijk (De Ardeche)

WISTEN JULLIE DAT……….vous saviez que…….

# Frankrijk de vorm heeft van een zeshoek.
Daarom wordt Frankrijk vaak "l'hexagone" genoemd. Hexagone is Frans voor zeshoek.
# Frankrijk zo n 270 vierkante kilometers aan gletsjers heeft.
# Een varken Napoleon noemen verboden is.
# Het in Frankrijk, is toegestaan om met een dood persoon te trouwen. (IEUW)
# Er in Frankrijk jaarlijks ongeveer 500 miljoen slakken worden gegeten!
# Er een dorp bestaat genaamd "Condoom" en een dorp genaamd "Pussy".
# Frankrijk het depressiefste land ter wereld is. Op nummer twee staat Amerika. (TJAA dat gaan we dan maar even veranderen want of we daar nou blij van moeten worden)
# Dat de mensen tot 1996 zelf hun kenteken op hun auto mochten schilderen!!
# Het in Frankrijk verboden is om in de trein te zoenen.


Oké dit zijn verschillende weetjes over het beloofde land Frankrijk…Als jullie hierover vragen hebben en meer informatie willen dan moet ik jullie teleurstellen. IK HEB HET NAMELIJK OOK MAAR VAN INTERNET. En ook ik heb bij sommige zinnen mijn bedenkingen.

REVOIR N’EXISTE PAS (afscheid nemen bestaat niet)
TJAAAA en dan is het alweer zo ver vrijdag 2 mei komt eraan! Best raar eigenlijk want dit jaar ben ik met alles bezig behalve stage. Dusss dat tassen inpakken en het besef krijgen dat ik weer weg ging voor een paar maanden was er nog niet. Toch heb ik al weken lang van iedereen afscheid genomen omdat ik vond dat dit niet kon ontbreken! Ik word blij als ik denk aan iedereen om me heen thuis want wat ben ik toch stiekem een miljonair in emotionele waarden. Zo lief wat ik weer gekregen heb van boekjes, gelukspoppetjes tot en met eigen gebakken hartjes koekjes en veel eten! Al zou ik alles opeten achter elkaar dan zou ik ook extra obesitas mee kunnen nemen richting de Franse Soleil. (DIT HOEFT TOCH ALLEMAAL NIET GUYS) maar ik vind het stiekem wel heel leuk.
Dusss zou zeggen volgend jaar helemaal Knallen HAHA.


DAAR GAAN WE DAN! (vrijdag 3 mei)
Om half 4 rijden naar de nieuwe droombestemming. Ik sliep laat want kreeg de meiden niet eerder de deur uit.( Want het was zo als altijd weer veelste gezellig.) Brrrrrrummm daar gingen we dan met het carretje! Nog even me broertje een knuf gegeven en voila een nieuwe levenservaring kon weer van me lijstje afgestreept worden. NAMELIJK: Autorijden naar Frankrijk. Toch wel een klein beetje trots op mezelf. Daarna ongelofelijk leuke dagen gehad met de twee ouwe gekken met de zelfde achternaam als moi genaamd ouders! Zo kregen we deze keer ook samen te maken met de nieuwe Franse taal. Tijdens de plas stop bij een tankstation onderweg stond het toilet vol met mensen. Er was een meisje die voor de deur de wacht hield omdat haar zusje ook haar behoefte kwijt moest. Op dat zelfde moment kwam er een vrouw binnen die ons aankeek en in het Frans wat begon te zeggen, over het meisje. Samen met m’n moeder dachten we dat ze vroeg of de toilet bezet was…. Dus we reageerde beide met volle enthousiasme OUI OUI. Dat hadden we beter niet kunnen doen want op dat zelfde moment wilde de vrouw de deur openen van het meisje. Gelukkig reageerde ze net zo snel op onze NO NO want daaruit kreeg ze door dat er toch een soort van mis communicatie was ontstaan. HAHA welkom in la France.

LAATSTE METERTJES (zaterdag 4 mei)
En Ja ja na een paar keer te hebben afgewisseld met rijden kwamen we bij aan het hotel voor een overnachting. Rustig aan gedaan en in de avond natuurlijk even een restaurant bezocht en genoeg hapjes en drankjes gedronken om toch echt nog even DUBBELOP te proosten. De volgende dag vroeg op en nog even de omgeving bekennen. Dit was namelijk adembenemend en avontuurlijk met al die bochten en meren als je naar beneden keek. Natuurlijk kozen wij weer voor de moeilijkste weg om naar beneden te lopen via het bos. Na al die takken gepasseerd te hebben en daar op een steen aan het meer te staan. Kwamen we er achter dat we er ook via de andere kant met de auto konden komen. Een beetje Alternatief zijn is niks mis mee toch... Na dit spektakel kwamen we na een paar km rijden aan camping Aluna Vacance! Hele lieve mensen ze spreken zelfs een beetje Engels! ALTIJD HANDIG.

HOME SWEET HOME
Ook kreeg ik te zien waar ik in ga wonen de komende maanden. Ik heb een eigen appartement met tweepersoonsbed, 2 kasten, keuken, badkamer, magnetron en toilet. Goed genoeg om me te kunnen redden alleen is het wel een raar idee dat ik geen huisgenootjes heb en alles voor mezelf is. Gelukkig zit ik wel met meerdere appartementen naast elkaar en heb sowieso al een hele leuke buurvrouw dus dat moet wel goed komen. Net als het zwembad, de pizza kwaliteit van het restaurant en de fitnesszaal die ik samen met mon parents heb bezocht. Heb ik ook de douche uitgeprobeerd.. MET SUCCES als je een zwem ervaring wilt in de badkamer want dit had ik namelijk. Het putje liep niet door en dus kwam de badkamer onderwater te staan. Ik dat ijzeren putje proberen los te peuteren maar dat lukte niet. Uiteindelijk heb ik het geprobeerd met de achterkant van een vork en JAWOOOL dat lukte gelukkig. Dus kan ik hierbij zeggen dat ik de LA PREMIÈRE douche beurt overleefd heb!

DEMANDER À MES PARENTS
Dan breekt het moment aan afscheid nemen van mijn ouders. Dat was wel moeilijker dan ik gedacht had. Het vliegtuig instappen net als vorig jaar naar Spanje was veel makkelijker. Als je niet ging dan ging het vliegtuig gewoon zonder je weg. Maar dit keer moest ik doei zeggen en na 3 big hugs gegeven te hebben en nog even gek doen. Voelde het wel raar om alleen achter te blijven in je appartement terwijl ik wist dat ze nog op de camping sliepen die avond. DUSS verzon ik nog een smoesje om later om die avond toch nog hun staan caravan te kunnen bestormen. ALTIJD HANDIG EEN KAPOTTE WEKKER. Daarna heb ik heerlijk kunnen slapen.

En is dit het einde van mijn eerste mailtje! HOPELIJK HEBBEN JULLIE ER VAN GENOTEN. De volgende keer kan ik jullie alles vertellen over de eerste spannende werkdag en zoooo maar vind het voor nu wel genoeg! Tot de volgende keer maar weer! AU REVOIR

  • 07 Mei 2014 - 16:32

    Dominique:

    Klinkt goed Noor!! Hoe is het weer, al lekker zonnig?
    Geniet ervan meisje :) xxx

  • 07 Mei 2014 - 18:21

    Noorie:

    aaah thanks Do! ja is wel lekker zonnig! alleen nog niet echt zwembad weer! xx

  • 07 Mei 2014 - 18:51

    Nabora:

    Hey meis! ,
    Jammer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van je maar heb weer genoten van dit verslag!
    enjoy...enjoy...enjoy!
    Liefs , nabora..

  • 09 Mei 2014 - 11:28

    Edy Peerdeman.:

    Hey Noor ik hoorde van je paps en mams de leuke verhalen. Maar je schrijft zo leuk dat ik automatisch alles weer ging lezen. Ik hoop dat het gauw wat warmer wordt daar zo. Je kamer ziet er ook erg mooi uit. Geniet lieverd met volle teugen het is je gegunt. Dikke kus Edje x x x

  • 11 Mei 2014 - 01:53

    Roos:

    Lieverd wat kun je toch gruwelijk leuk vertellen!

    Hoe gek het ook klinkt, nu je in Frankrijk bent heb ik het idee dat je evengoed nog heel dichtbij me bent.
    Wat natuurlijk niet zo is maar wel een stuk dichterbij dan Spanje was!
    Leuk ook om die weetjes te lezen van Le Franceee ^^.

    Hoop dat het een beetje mooi weer is daar, hier regent het aan een stuk door echt ellendig..
    Als de zon daar doorkomt moet je maar een paar zonnestralen hier naar toe sturen hihi.

    Geniet ervan, ik kan niet wachten tot je je volgende bericht weer plaatst!

    Take care,
    xxxxxxxxxx



  • 12 Mei 2014 - 00:29

    Jaap :

    Hoi kanjer.

    super leuk stukje heb je weer geschreven.We weten inmiddels dat je kan auto rijden maar geen golfkar.Jammer dat ik het niet gezien heb.Het weer hier is echt ruk. Maar goed nieuws donderdag ga ik weer aan het werk en dan knapt het weer op. Ik hoop dat je snel je skype kan installeren zodat ik je weer even kan zien als ik je spreek. Veel plezier daar en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.xxxxxxxxxxxxxxx pap

  • 13 Mei 2014 - 20:41

    Noor Goossens:

    Hello Nabora/Edy/Roos & Papsie!

    Wat lief en leuk jullie reacties, ik zie ze eerlijk gezegd nu pas.
    Hopelijk is het in Nederland beter weer geworden! Hier was het
    vandaag ook niet zo heel zonnig.! Ik ga zo even kijken voor skype!
    haha en de golfkarretjes gaan op zich wel goed! Heb er toevallig
    in het tweede stukje wat over geschreven! En inderdaad het lijkt
    ook door het whats app en wifi of ik dicht bij je ben eh Roos!
    Haha kan ik je tenminste normaal truste wensen althans een beetje normaal!
    Ik spreek jullie snel weer!

    Hele dikke knuffels!xxxxxx

Tags: Frankrijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

FOLLOW THE DREAM. Zo ben ik weg maar ook weer heel dichtbij.

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8527

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 20 Mei 2017

Ontdekkingreis Noor 2017 El Sur de Ámerica.

18 Juni 2015 - 18 Juni 2015

Por último, pero no menos importante!

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

La deuxième expérience

01 Mei 2013 - 01 September 2013

Mijn eerste stage reis

17 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Que esperar.. (Nog even wachten)

Landen bezocht: